Friday, November 13, 2009

Sapahabaq : Yang Ramai itu Benar?

Petikan dari perutusan SUA PSSCM "PSSCM melakar sejarahnya tersendiri apabila kepimpinan Seni Silat Cekak Malaysia telah disambung oleh Y.Bhg Datuk Haji Maideen Kadir Shah sebagai Guru Utama dan Presiden PSSCM iaitu selepas YM Tuan Haji Ishak bin Itam mengamanahkan mandat perguruan kepada beliau pada 3 hb. Jun 2009. Sebagai sebuah organisasi yang berperlembagaan, maka PSSCM telah mengadakan MAP LB untuk menerima, mengesah dan mengisytiharkan penyerahan mandat daripada YM Tuan Haji Ishak bin Itam kepada Y.BHG Datuk Haji Maideen Kadir Shah".

Tarikh Keramat : 3hb Jun 2009? Inilah sebenarnya yang ternanti-nanti oleh semua orang sebenarnya. Tarikh bila sebenarnya yang dikatakan Pak Ak serah? Sah dan pasti, itulah tarikhnya iaitu 3hb Jun 2009? Beberapa hari sahaja selepas Mesyuarat Agung di Terengganu. Jadi sah lah ya Pak Ak serah? Betui ka ni? Betui ka Pak Ak serah sebagai guru? Betui la tu mengikut kata yang kononnya terima! Sabit tu dia habaq kat AJK Pusat dia dah menerima serahan itu. Maka ramailah termakan cakapnya..... Apa sebenarnya yang Pak Ak cakap bila dia serah tu? SUA kenalah buat buku selepas ni mencerita detik-detik lakaran sejarah besar ni agar terpercaya semua makluk manusia di muka bumi sampai akhir zaman.

Pasai apa begitu ceritanya? Pasai dunia sekarang ni... suara ramai merupakan penentu! Siapa ramai, maka dialah benar!

Meneliti akan kisah 3hb Jun 2009 ni terbuktilah bahawa apa kata siperampas ni adalah benar semata-mata. Kata dia saja yang benar! Sekarang kata AJK Pusat saja yang benar! Dan. Kata EGM 31hb Oktober saja yang Benar! Kalau ada kata-kata lain dari itu... maka semuanya bohong. Sama ada orang yang cerita lain itu bohong dan/atau Pak Ak sendiri dah berbohong. Atau mungkin Pak Ak dah nyanyok jadinya?

Lalu biar ikuti catatan kisah pertemuan beberapa orang ahli dengan Pak Ak selepas 3hb Jun 2009 iaitu pada 4hb Ogos 2009 sebagai renungan..... atau untuk kita jadi semakin keliru.... untung2 kita boleh jadi orang yang terus berpikir agar dapat mencari kata pemutus dalam hal berguru......

PETIKAN DARI CATATAN RAKAN-RAKAN BERSAMA GURUKU PADA 4.8.2009 DI BUKIT MERTAJAM

1. Kami bertiga tiba ke rumah Ustaz pada pukul 3.45 pm

2. Di awal pertemuan bila ditanya tentang keadaan kesihatannya, beliau menyatakan beliau akan pergi tidak lama lagi.

3. Beliau bercerita bahawa beliau diserang oleh orang-orang sebelah "kita" dan orang dari sebelah "sana", tapi yang kuat dari orang-orang sebelah sana. Mereka mahukan dia mati supaya dapat mudah menjadi guru.

4. Guru berpesan kumpulkan ahli-ahli nya, benda ni tak kira orang baru atau orang lama.... masih ada peluang.... kalau ada rezeki dapat.... katanya.

5. Bila ditanya tentang anak muridnya, beliau berkata ramai yang datang melawatnya, tapi ada yang betul dan ada yang tak betul.

6. Beliau kata kita tidak boleh menuding jari menyalahkan sesiapa. Berkenaan 'penyambung amanah' Hj Maiden juga atas kehendak Tuhan, beliau menyambung katanya ada 3, 4 hari Maiden bersama beliau untuk ditunjuk ajar cara2nya, tapi beliau kata "bukannya boleh pun... tengok muka pun tauuuu". Beliau menambah nak jadi guru ni bukannya senang, bukan setakat Malaysia... (beliau tidak menyambung).

7. Kata Guru, dulu Ustaz Hanafi 'bawak' benda ni, lepas dia pegi, benda tu mai kat saya, ada lagi sampai laa.....

8. Beliau berpesan pegang Muhammad dan Tuhan betul-betul, sambil mengenggam tangannya.

9. "Dulu masa saya sihat tak mau tanya, dah macam ni baru nak tanya". Beliau kata sebelah .......(beliau sebut nama tempat itu tetapi kami rahsiakan di sini)....... pun ada yang boleh di buat rujukan. Bila ditanya siapa orangnya, beliau tidak berapa ingat namanya dan lokasi sebenar, tapi orang itu asalnya dari .......(beliau sebut nama tempat itu tetapi kami rahsiakan di sini).......

10. Beliau menambah, dalam ahli silat cekak ada yang boleh bawak, "..............................(disebut tapi kami rahsiakan di sini).........namanya, seorang jurulatih lama, beliau tidak menyatakan dari kelas mana.

Tersebutlah kisah..... anak murid bertemu guru...... tapi apa kan daya..... kalau cerita banyak2 pun ramai tak percaya.......... Eh...eeh! macam syair pulak jadinya. Stop! baik stop kat sini je kisah-kisah pertemuan murid dengan guru ni. Boleh baca aja... takkan ramai yang percaya! Sebab apa? Sebab depa yang pi jumpa ni bukannya AJK Pusat! kalau AJK Pusat sekali pun depa ni bukan kroni NP atau SUA! Hanya mereka-mereka yang tertentu saja dalam PSSCM ni yang cakapnya boleh diterima pakai dalam EGM.... yang lain tu hampas.

Bagai di kata, kalau nak kenai guru ikutlah Maiden! Tapi malangnya yang ramai-ramai pi ikut tu pasai APA? Dia bukannya kenai lagi pun! Dia telah mengaku GURU! Pasai apa pi ikut?

Pak AK kata Dia tak boleh punnnnnnnn.

Yang pi ikut suara ramai tu pasai apa? Yang ramai tak tentunya benar!

Sapahabaq : Yang Ramai itu Benar?


1 comment:

  1. Walau Tidak Bertentang Mata
    Salam dan Selawat Hamba Ucapkan
    Datang Hamba Tanda Bersaudara
    Terima Kaseh Itulah Tujuan.

    Kepada Empunya Blog “Aku Mati Hidup Kembali” dan “Sapahabaq”, terima kaseh kuucapkan di atas penulisan Saudara2:

    Lembut Bahasa Isinya Tegas
    Ibarat Aur Mengalir Deras
    Tiada Mengharap Pujian Dibalas
    Teguh Laksana Amanah Digalas.

    Kepada Empunya Blog “Sapahabaq”, terima kaseh sekali lagi kuucapkan kepada Saudara2:

    Di kala ‘riwayat’ perihal perbualan di antara Saudara2 bersama Y.M Guru Utama Tn. Hj. Ishak Itam (Pak ‘Ak) catatan blog bertajuk : YANG RAMAI ITU BENAR? BERTARIKH 12 NOV 09, Y.M Guru Utama ada menyatakan berkenaan ’2 ahli lama’ yang boleh ’dibuat rujukan’. Kebijaksanaan saudara2 ’merahsiakan’ yang ‘empunya nama’ amatlah dihargai.

    Dikala ini, siapakah gerangan orangnya dan di manakah gerangan tempatnya ‘bukanlah rahsia,tetapi perlulah dirahsiakan’. Seandainya diumumkan dikhalayak ramai, belumpun tiba ‘saat ketikanya’, mereka pasti ‘ diburu, difitnah dan dibunuh !! ’.

    Tidak juga perlu dicari kerna mereka ‘tiadalah hilang’, ’Ibarat kura2 menyorokkan diri’. Jika ditemui oleh makhluk lain yang bukan dari ‘keturunannya’, seluruh anggotanya bersembunyi dibalik cengkerangnya yang keras. Pabila melihat kepalanya dari atas, tiadalah kelihatan. Akan tetapi, pabila ‘di angkat’ barulah jelas akan dirinya.

    BERHATI-HATI DENGAN TIPU DAYA, MUSLIHAT, BISIKAN JIN DAN MANUSIA ! IBLIS TETAP IBLIS ! JIN TETAP JIN ! TETAPI BERHATI-HATI DENGAN TIPU DAYA MANUSIA KERANA MANUSIA BELUM TENTU MANUSIA !



    Saudara Empunya Blog ‘Aku Mati Hidup Kembali’ dan ‘Sapahabaq’,” Maideen tu Naib Presiden (NP) PSSCM, buka komputer tiada pun mahir ”. Tujuan utama blog Cekak Pendusta dan blog Saudara2 dizahirkan, adalah sebagai ‘Watikah Peringatan & Pesanan’ kepada ahli2 PSSCM umumnya kerana segelintir daripada mereka, merelakan diri ‘di cangkuk ibarat lembu’ yang hanya reti ‘menurut perintah dan arahan’ kerna takut DIPECAT,DIGANTUNG,HILANG JAWATAN dan TIADA PENDIRIAN, termasuklah mereka2 yang konon-kononnya ‘LAMA dan BERJASA’, malangnya tiadalah dapat mengenal yang mana Furqan yang mana Qurqan.

    Secara khususnya pula, blog ini ditujukan kepada NP agar ’kembali’ ke pangkal jalan. Mudah-mudahan di beri peluang untuk bertaubat kepada Tohan Rabbul ‘Alamin, malangnya ‘angkuh’ dengan ilmu ‘tarek jantannya’,...masa EGM... menyorok, pasang bodyguard, jantan betinanya pula yang kena tarek oleh diri sendiri...., dicangkuk ibarat ‘kuda’ kerana merasai dirinya ‘keras’ tanpa disedari dirinya ‘diperjambatankan’ oleh Si Ipar Duainya Olin yang Murtad. Segala nasehat, pandangan dan penulisan di dalam blog ‘ini dan itu’ yang ditujukan kepada NP, tiadalah kesampaian.

    Oleh yang demikian, saya menyarankan segala ‘Watikah Peringatan & Pesanan’ saudara2 ’diposkan’ terus kepada NP, mudah2han diberikan sedikit masa mengundurkan langkah sumbangnya sebelum HUKUMAN MAHKAMAH TUHAN dilaksanakan. Jika saudara2 tiada berupaya melakukannya, maka saya memohon keizinan, menjadi wakil kepada saudara2 menyerahkan kepada NP ‘Watikah Peringatan & Pesanan’ . Mohon Dilaksanakan ataupun Keizinan..

    ANTARA TANDA KIAMAT (HURU-HARA ATAS INDIVIDU) HAMPIR TIBA :

    ANGGOTA MASYARAKAT YANG “PALING BIADAP” DIANGKAT MENJADI KEPALA PEMERINTAH

    MEREKA YANG “JAHAT PERANGAI” MENJADI PEMIMPIN. ORANG2 ITU DIHORMATI KERANA TAKUTKAN KEJAMNYA.

    Secebis Bicara Hamba Nyatakan
    Sempurna Sudah Maksud Tujuan
    Istiqamah dan Tawakkal dalam Ingatan
    Kepada Tohan Hamba Serahkan...

    ReplyDelete