Saturday, August 28, 2010

spahabaq : Kami lah Pembela

Tak habis habis depa nak bela, tapi guru mereka dan barisan AJK pusat semuanya dah zip mulut...

Siap kalau buat majlis ijazah dah tak bagi orang berkenaan masuk majlis.... takut guru mereka ni tak leh control bila bercakap atau pun takut syahadah pelik guru mereka ni berulang kembali....

Gerakan sekarang adalah mengarah pembela2 mereka untuk menjawab di sawang blog yang ada... siap main cabar2 lagi tu.....

LIHAT APA KATA PEMBELA :

rujuk : http://blogcaripasal.blogspot.com/2010/07/pembongkaran-bacaan-kalimah-syahadah.html

"soalan saya… yang mana lagi ramai?? org yg kata syahadah dia betul ke orang yang kata syahadah dia x betul???

kenapa pilih yg minoriti…bengap sangat ke org len smpi x tau syahadah betul ke tak… pandai sangat ke org yg mengatakan dattuk maideen tu salah… kenapa nak tanya ngan datuk maideen syahadah dia tu betul ke tak, kalau salah takkan dia nak ngaku.. tanya lah jabatan islam yg lebih arif, kita ada 14 buah negeri kat malaysia ni..dah tanya tapi xda jawapan..

apa maksudnya?? mereka pun tak confirm lagi syahadah dia tu betul ke tak tapi korang pandai2 kata syahadah dia salah….setuju?"

kata pembela lagi......

saya cabar saudara post saya ini kluar kat blog saudara...selain sy nak dengar pendapat saudara, saya nak dengar pendapat org len yg bagi komen n menyebelahi saudara..

dan jawapan suarajagat :
http://suarajagat.wordpress.com/2010/06/10/tazkirah-sj-ucaplah-syahadah-dengan-betul/#comment-2119

'majoriti bukanlah bermaksud mereka itu benar. Ia tidak boleh menjadi hujah kepada kebenaran. Sebagaimana kita melihat jumlah yahudi dan nasrani yang ramai..itu tidak membuktikan agama itu benar. Kebenaran tidak diukur berdasarkan jumlah pengikut. Jumlah penduduk yahudi di palestin tidak membuktikan umat Islam palestin sebagai bersalah. Demikianlah juga dalam isu silat cekak malaysia ini.

anda kata telah bertanya kepada pihak jabatan agama islam..dan tiada jawapan? seperti yang saya nyatakan dlm komen2 sebelum ini, kita tunggu dan lihat…tiada jawapan buat masa ini tidak bermaksud mereka tidak berbuat apa-apa. di mata masyarakat, mungkin nampak seperti tiada tindakan… tapi mungkin sebaliknya.

mmm….bila penyokong Datuk Maideen nak jawab soalan SJ..'

No comments:

Post a Comment