Saturday, October 31, 2009

Sapahabaq: Maiden boleh jadi Guru?

Ramai ahli-ahli terpengaruh dengan keputusan pusat bersetuju melantik Maiden sebagai guru. Sapa yang habaq dia tu sebagai penganti Pak Ak? Dia sendiri yang memberitahu dalam mesyuarat pusat bahawa Pak Ak dah serah pada dia untuk jalankan ijazah, sebagai guru la tu. Ada Saksi? Tak perlu saksi yang Pak Ak dah serah pada dia..... Maka beramai-ramailah AJK Pusat ke BM nak dengar sendiri apa benarkah perkara ini.

OK! semua dah ready depan Pak Ak nak dengar kesahnya. Maka bermulalah mukadimah dari SUA memulakan majlis. Alamak! Si SUA ni pandai memulakan mukadimahnya dengan menyatakan bahawa AJK PUSAT telah bersetuju terima si dia tu jadi guru..... So, Pak Ak nak kata apa.... terperangkap dengan kata-kata SUA.... Sedih tok guru jadinya.

Maka sekarang ni, ke hulu hilir para team penerangan dan urusetia pergi jaja tape video rakaman pertemuan AJK Pusat dengan guru kita. Dah tengok tape tu? Ada Pak Ak kata "ya saya dah serah pada Maiden"?????? Yang jelas di akhir rakaman tu Pak Ak suruh bersatu elok-elok agar benda tu akan kembali dalam persatuan!

Benda apa tu? Apa pun bendanya perduli apa kita! Kita nak persatuan ni terus berkembang dan yang layak dok di atas ialah seorang dato'. Pak Ak tu orang kampung dan tak sesuai terajui PSSCM yang glamor ni.

Ramailah yang tak puas hati dan risau apakah benar cerita ni. Maka ramailah yang pergi beramai-ramai cuba tanya sendiri dengan Pak Ak. Ooop! Dah terlewat dah! Nasi dah jadi bubur... AJK Pusat dah buat keputusan dan Pak Ak pun dah merajuk..... Kalau tanya pun pada Pak Ak, dia akan bagitau "saya dah serah pada Maiden".

Apasailah tak pi jumpa guru beradap sebagai muridnya bukan sebagai ahli PSSCM? Maka akan dapatlah jawaban yang berbeza. Tu la... terlalu percaya kepada AJK Pusat sampai hati guru sendiri pun kita tak kenal, tak dapat rasa sehinggakan guru malas nak bagi tau hal yang sebenar.... Begitu lah nasib ahli2 PSSCM termasuklah yang bijak pandai di peringkat IPT!

Tapi harus diingat! Yang tak dapat terima si dato' tu bukan semua anak murid Pak Ak. Ada juga yang memang tak suka pada si Dato' ni, sebab tu depa tentang. Yang jelas Anak2 murid Pak Ak tau cerita yang sebenar.

So, kalau angkatan besar si Dato' ni nak ambil persatuan... ambillah.... asal jangan cuba nak kata bahawa jalan yang Ustaz bawa masuk ke persatuan masih berada dalam PSSCM.

Dah Batal!!!! dan terputus kot....

Kalau tak tahu sebenar cerita jangan buat apa-apa keputusan.... Jangan main andai-andai!

Sapahabaq: Maiden boleh jadi Guru?


No comments:

Post a Comment