Saturday, July 17, 2010

sapahabaq : Sumpah 40 Hari

Oooop! Apa cerita pulak ni?

Tersebutlah kisah ada seorang AJK Pusat yang menolak 1maiden sebagai guru utama telah berkali-kali cuba menerangkan kepada seluruh anggota AJK Pusat di dalam mesyuarat pusat dan mesyuarat bersama (terdiri juga daripada YDP cawangan) bahawa 1maiden itu bukanlah 'orangnya', namun seluruh anggota AJK Pusat ini tetap buat 'dont know' sahaja, malah seperti menerangkan kepada orang pekak dan bisu ....

Maka, pada mesyuarat AJK Pusat tanggal 5hn Jun 2010, Sdr Mohd Adanan telah meminta laluan untuk bercakap di akhir mesyuarat lalu berkata-kata dengan bergitu tegas dengan bersumpah di hadapan 1maiden serta Ajk Pusat.

Peristiwa dan kata lafas 'Sumpah 40 hari' ini tiada siapapun tahu kecuali anggota AJK Pusat, maka telah Sdr Mohd Adanan memaklumkan kepada sdr Mejar Anuar melalui sms pada esoknya 6hb Jun 2010 untuk tolong cek akan kebenaran 'sumpah 40 hari' ini dan lapur semula kepada Ajk Pusat dan YDP2 serta sekelian ahli.

AJK Pusat dan 1maiden telah rahsiakan peristiwa 5hb ini dari pengetahuan semua.....

SELEPAS 40 HARI....

Maka terbitlah satu nota dari Mejar Anuar seperti pemintaan Sdr Mohd Adanan untuk memaklumkan kepada AJK Pusat, YDP2 cawangan dan sekelian ahli seperti berikut ;

.............................................................................................

Assm,

BACALAH !!!!!!!
WAHAI SEMUA SAUDARA-SAUDARA
YANG BERGELAR
YAND DIPERTUA CAWANGAN NEGERI

Saya sekadar menyampai amanah sahabat saya, sdr Mohd Adanan bin Mohd Dom. Sehubungan kepada pesanan dan permintaan beliau, maka saya putuskan bahawa perkara ini wajar dipanjangkan kepada semua ahli, maka susun pertama adalah kepada saudara-saudara YDP.

Maka, bahawa di bawah ini saya perturunkan salinan sms sdr Mohd Adanan kepada saya untuk kalian:

"Salam. Bismillah. WALLAHI, jika benar hj maideen sebenar benar guru, guru tauhid, guru hikam, warsisatul ambiak dan pembawa amanah Rasul, maka saya Mohd Adanan bin Mohd Dom akan bisu dan pekak selama 40 hari m d saat sebagai kifarah kerana ingkar dengan hj maideen sebagai guru, tetapi sebalik nya jika hj maideen bukan sebenar benar guru, bukan guru tauhid, bukan guru hikam, bukan warisatul ambiak dan bukan pembawa amanah Rasul, terpulanglah pd ALLAH nak bg kifarah atau hidayah, Dia yg lebih tahu. BISMILLAH. ALLAHU AKBAR... itu lafaz ikrar saya dlm mesy jk pusat mlm td. Sdr mejar tlg check saya dlm 40 hari ni, kalau saya bisu n pekak tlg lapur jk pusat"

Saya telah terima mesej ini pada 6 Jun 2010, Ahad jam 12.36 tengah hari. In bermakna Mesyuarat Jawatankuasa Pusat berlaku pada 5 Jun, biasanya pada sebelah malam. Dikira 40 hari mulai saat ini (kata sumpah ikrar sdr Mohd Adanan bin Mohd Dom), tetapi saya mengambilkira 6 Jun adalah hari pertama dan pada pada 15 Jul adalah hari yang ke 40.

Berikutan kepada pesanan di atas, saya telah disusul pula dengan satu lagi kiriman sms pada 16 Jul 2010 jam 2.37 ptg; berbunyi:

Salam. Sdr Mejar, hari ini berlalulah sudah tempoh 40 hari dlm ikrar sumpah saya semasa mesyuarat jk Pusat 5hb Jun yg lalu. Alhamdulillah saya tidak mengalami Bisu atau Pekak dalam tempoh tersebut. Saya dah buktikan kebenaran saya. Sdr blh lah lapor pd jk Pusat dan yg berkenaan. Kalau nak suruh sumpah lagi sekali depan LPT, YDP2 malahan seluruh ahli2 pun tak de masalah

.............................................................................................
sapahabaq : Sumpah 40 Hari

4 comments:

  1. Apa masalah si mejar ngan adnan ni?
    syukur le tak buta dan tuli....

    dulu cakap silat cekak bukan sebarangan org boleh... hanya tuannya saja boleh bawa....

    habih tu, sampai sekarang ok jer....tak paham le aku

    ReplyDelete
  2. Boleh yg macam mana tu?

    1. syahadah tak betul
    2. temberang atas kain putih
    3. bohong kata tak belajar cara buat ijazah
    4. putar belit katanya tak akan jadi guru selagi Pak Ak hidup
    5. Adab guru x ada, jenis kencing berdiri

    ok ke macam tu? ok kot bagi orang2 yg sewaktu dengannya......

    jenis kencing berlari....

    ReplyDelete
  3. tak faham yg sebenarnya faham tuh ...

    ReplyDelete