Saturday, July 3, 2010

Perang baru bermula

Salam kepada anak2 bangsa melayu yang berjuang memperkasakan ketuanan Melayu di tanah tumpah darah sendiri...

Melalui landasan silat kita atur gerak kerja bersama keringat dan air mata membina satu persatuan yang bersatu kepada satu Tuan akhirnya dirobek dengan nafsu da'oh dan yakbak mereka menjahanamkan jalan-jalan kemurnian yang penuh adat dan adab.

Mereka merasakan merekalah perjuang tapi bongkak dan sombong....

Mereka menjadi sombong dan bongkak serta angkuh dalam mempertahankan seorang pembohong ia itu guru penganti yang salah ertikan maksud sidiq dan amanah.

Bermula pada tanggal 26 Jun 2010, mereka ketawa dan raya sakan kerana mereka telah berjaya meletakan seorang jalut sebagai pemimpin mereka seumur hidup. Mereka merasakan itu kemenangan mereka tanpa perasan bahawa 'perang baru bermula'.

sapahabaq : Perang baru bermula

17 comments:

  1. Adapun Bangsa Melayu berasal dari isteri ketiga nabi Ibrahim as yang bernama Siti Qanturah. Dari keturunan inilah berkembang biak Bani Jawi

    Bani (kaum/kelompok) JIWI (Ji = Satu ; Wi = Widhi atau Tuhan).

    Ibnu Akhir Al-Jazari
    Kitab al-Kamil fi at-Tarikh

    ReplyDelete
  2. Mencari Wasiat Tok-Tok Guru
    KU TEMUI WASIAT SHEIKH ABDULLAH FAHIM

    Sekarang sudah ada timbul di Malaya mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab 4 mazhab Ahlis Sunnah wal Jama`ah. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang jati. Dan menyalahkan kebanyakan bangsa Melayu.

    Hukum-hukum mereka itu diambil daripada kitab Hadyur-Rasul yang mukhtasar daripada kitab Hadyul-'Ibad dikarang akan dia oleh Ibnul Qayyim al-Khariji, maka Ibnul Qayyim dan segala kitabnya ditolak oleh ulama Ahlis Sunnah wal Jama`ah.

    Tuan - tuan bangsa Melayu jangan tertipu daya hasutan mereka itu dikeluar hukum - hukum yang tiada terpakai dalam Mazhab Syafie, dan fatwa mereka itu akan masalah yang buruk - buruk, sudah terdengar kepada awam, harapan bangsa Melayu jangan berpecah belah sesama bangsa sendiri.

    Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu maka bunuhlah akan dia.

    ReplyDelete
  3. salam,
    coretan itu di copy dari ponpakya.blogspot...

    ReplyDelete
  4. sapa yg isytihar perang nih...? heheheh

    ReplyDelete
  5. (1) AQIDAH
    Beratus-ratus tahun bangsa Melayu seMalaya ini bermazhab (feqah) dengan al-Imam asy-Syafi`i ijma`an, usuluddin atas perjalanan Abil Hasan al-Asy`ari dan tasawwuf atas perjalanan al-Imam al-Ghazali. Sekarang sudah timbul mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab 4 mazhab Ahlus Sunnah wal Jama`ah. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang jati. Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu maka bunuhlah akan dia.

    Syeikh Abdullah Fahim
    Sedutan Wasiat Buat Melayu

    ReplyDelete
  6. • Ketuanan Melayu
    Adapun kerana FAKEH bangsa melayu ini akan tujuh (7) tonggak perkara serta muafakat ia dengan tauhid-fewah-tasauf Ahlu Sunnah Wal Jamaah, maka wajarlah ia menjadi KHALIFAH di bumi Malaysia ini. Oleh itu, Kerajaan Pemerintah hendaklah mencari ikhtiar siasah dan pentadbiran untuk memastikan orang melayu semakin ramai yang menjadi fakeh

    ReplyDelete
  7. DOA BUAT PEJUANG
    • Benarlah kata hukammak bahawa “Cinta Kepada Bangsa, Agama dan Negara Itu Sebahagian Daripada Iman”. Kepada pejuang Bangsa, Agama dan Negara, bersama-samalah kita ambil barakah doa Syeikh Ahmad al-Fathani ini:-

    ReplyDelete
  8. (1) SIASAH
    Islam memandang kebangsaan sebagai alat dan bukan sebagai tujuan. Kebangsaan hendaklah mengambil tempat yang sederhana dan boleh sebagai satu lambang yang boleh menarik dan menyatukan suatu baginya tenaga untuk mencapai cita-cita mulia yang besar dan abadi, sebagaimana Islam memandang dunia bukan tujuan, tetapi hanya suatu alat atau tunggangan untuk menyampaikan ke akhirat

    Dr Burhanuddin al-Helmy
    Pengasas Parti Islam Se-Malaysia

    ReplyDelete
  9. ASAL USUL
    BANGSA MELAYU
    Adapun Bangsa Melayu berasal dari isteri ketiga Nabi Ibrahim as yang bernama Siti Qanturah. Dari pernikahan ini dikurniakan 6 anak - Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah. Dari keturunan inilah berkembang-biak Bani Jawi - Bani (Kaum/Kelompok) JiWi (Ji = satu ; Wi = Widhi atau Tuhan). Jadi makna Bani Jawi (JiWi) adalah kaum yang menyakini adanya satu Tuhan

    ReplyDelete
  10. Sakam,
    Jika difahami wasiat abdullah fahim itu adalah seperti yang berlaku dalam PSSCM dimana AJK pusat mengarahkan ahli2 nya menerima saithu maideen a/l katarisa sebagai pemimpin budaya melayu.Ianya bagaikan suatu gerakan memecahkan kesatuan melayu atau ketuanan melayu pabila teras budaya suatu bangsa di pimpin oleh orang yang bukan melayu tapi sekadar mengaku lebih melayu dari melayu dan tetap berjiwa seperti bangsa dari tanah besar india.
    Wahai anak2 watan tanah melayu tidakkah kalian mengerti situasi sekarang adalah suatu bentuk pencabulan dimana kedaulatan melayu itu telah diperhina bila mana anak2 melayu yang bersekongkol dengan keturunan nana chattu(yang telah mengkhianati melayu zaman di zaman kegemilangan melaka)

    Apakah dengan kehadiran saithu maideen a/l katarisa ini di zaman kegemilangan budaya melalui silat ini berbeza dari apa yg berlaku di melaka 1511....!!!???

    ReplyDelete
  11. AHLI2 PSSCM,
    WAHAI YDP MELAKA(SHAM) SERTA ANAK WATAN MELAKA APAKAH KALIAN TELAH DI BUTAKAN HATI,DIPEKAKKAN TELINGA??? ataupun kalian sebahagian dari agen-agen dajjal atau samiri yang telah menzahirkan diri sebenar kamu dengan logo bersama bersatu 45 tahun PSSCM yang berupa tanduk itu....Jika begitu pakaian isyarat guru baru kamu itu makanya adalah benar wasiat guru-guru terdahulu juga kata Pak Ak di MAP PSSCM di UIA 2008 bahawa hang pa semua akan berhadapan dengan FIRAUN tahun hadapan(2009).

    Wahai ahli2 PSSCM sekalian dengan logo itu benarlah kata guru kami Firaun yang kami hadapi kini.

    ReplyDelete
  12. Wahai teman ku shukri...kerna itu gendang perang telah berbunyi...perang kita bukan di padang pasir atau padang mashyar tapi di tanah melayu.
    Wasiat dan pesan telah di khabarkan oleh org2 terdahulu maka kita yang telah di beri khabar itu perlulah memberi "kesan" ......

    bukankah syahid yang kau cari??
    bukankah jalan singkat yang kau impikan?
    bukankah darah yang berbau kasturi yang hidukan?
    bukankah hidup ini pasti menemui kematian??

    ReplyDelete
  13. Mari kita,sebagai pewaris warisan Kemelayuan,kita cantumkan sejarah ini yang pecah berkeping-keping,kerana pelbagai bangsa di dunia JUGA datang ke sini untuk mencari-cari makna KEMELAYUAN itu,bercampurgaul,berkahwin dan tinggal di sini...menjadi Melayu.

    Tetapi pemimpin PSSCM tak boleh menjadi melayu pasal beliau belum bercampurgaul darahnya cuma berkhawin dgn org melayu

    ReplyDelete
  14. Adapun makna dalam bahasa Arab bagi FAKEH ialah orang yang ahli (mahir) dalam bidang feqah atau bidang-bidang lain yang diiktiraf dalam pengajian Islam. Manakala takrifan FAKEH dalam konteks lebih luas di alam Nusantara ini dinisbahkan kepada orang yang tahkik (kefahaman yang mendalam) dalam sesuatu bidang dan beramal dengan kefahaman tersebut.

    Terdapat tiga (3) cara bagaimana seorang itu boleh menjadi fakeh, iaitu melalui pengajaran/pembelajaran (penanaman) yang membawa kepada ilmul yakin, penggunaan logik akal (pengukuhan) yang membawa kepada ainul yakin dan tazkiyat al-nafs (penyucian) yang membawa kepada haqqul yakin.

    Pada menuntut ilmu itu, kita memerlukan seorang guru yang tahkik dalam bidang ilmu tersebut dan dia beramal dengannya secara istiqamah. Jika tidak, maka sesatlah kita akannya.

    ReplyDelete
  15. sedarlah wahai anak anak melayu,

    "Matahari berjalan di tempat yang ditetapkan baginya. Demikianlah Allah Yang Maha Gagah Lagi Maha Mengetahui. Sedangkan bulan kami tentukan baginya tempat yang tertentu sehingga ia kembali berbentuk seperti pelepah kurma yang kering (bulan sabit). Tiadalah matahari mendekati bulan dan tidak pula malam mendahului siang sedang semuanya beredar pada garis edarannya (orbit).” (Yassin : 38-40)

    BUKANNYA SEPERTI LOGO 45 TAHUN PSSCM YANG BERUPA TANDUK LEMBU YANG DI SEMBAH SAMIRI..........

    ReplyDelete
  16. membaca komen di sini kadang2 mendatangkan ke kuatan dan menaik kan semangat utk berjuang..
    tapi kdg2 terpkir, diri ini lemah dgn ilmu dan pengalaman

    ReplyDelete
  17. kepada sdr sekalian janganlah kita mengukur atau menilai diri kita sendiri samada boleh atau tidak untuk berjuang kerna sesungguhnya allah itu lebih mengetahui dan berkuasa atas segalanya.

    "...allah meminta kita berjuang bukan pasal apa yang ada pada kita tapi apa yang allah perintahkan..."

    samada kita lemah,tidak berharta,tidak berilmu atau segalanya kurang perintah untuk berjuang tetap di tuntut oleh allah.

    ReplyDelete