Tuesday, January 8, 2013

Sapahabaq : Pesanan Ringkas buat Tok Din


"Salam bang...Perkara Pertama. Saya nak maklumkan bahawa pd 21 Ogos lalu, YM Guru Utama Tn Hj Ishak telah meminta saya, adenan, mej anuar dan amirudin untuk beritahu abg pasal syahadah abg masa majlis baru bercanggah dgn lazim. Itu ajer. Terpulang pd abg nak perbetulkan atau tidak...Sy buat ni atas dasar sayang pd abg. Berpuloh yg mendengar tapi tak berani nak tegur. Majoriti yg taat dan sokong abg pasal kedudukan aje. Perkara kedua. Saya nak mohon agar surat perlantikan abg sebagai Presiden/Guru ditarik balik kerana telah membuka pintu pd musuh dan bercanggah dgn perlembagaan fasal 5.1 dan 11.4. Selepas abg baca sms ni, abg buat keputusan samada nak pecat saya ke. Saya tak kisah. Saya bukan orang yang berjuang utk rebut jawatan. Tugas saya dah selesai. Biarlah Allah SWT sahaja yg menentukan. Salam."

Pesanan SMS ini telah dihantar ke Tok Din dan di salinkan juga kepada beberapa orang yang berkaitan….




Emmmm Hampes!!!! Tok Din buat tak tau je….. Itulah jenis 'Belanda dapat tanah' ke 'Keling dapat Jawatan'… masa belum dapat macam2 kata2 manis dia lontarkan tapi masa dah dapat, dia buat tak tau je….. Ramai yang tak kenai Tok Din ni…. Tu yang depa dok agung2kan sangat, last2 kena tikam belakang….

Macam tu la dulu masa nak buat percalonan naib presiden dulu2. Pak Ak dah namakan si Rahman Hamid tapi Tok Din angkat tangan bangkang… siap dia boleh kata yang Rahman Hamid tak ada pengaruh yang ramai, nanti kalau bertanding boleh kalah. Tok Din minta dia lah yang jadi Naib Presiden sebab dia banyak pengaruh dan dia minta biar dia sorang je jadi NP tu dan kekalkan Nasir sebagai NP sorang lagi…. Dia nak tengok Nasir boleh dok dak pasai mengikut kata Tok Din sure Nasir tak boleh dok…. Semua ni dia cadangkan mengikut kehendak diri dia…… tu yang jadi haru biru tu dalam tahun 1993 tu…. Siap suruh Pak Ak pula bubarkan LPT…. Habis jahanam persatuan pada ketika tu sehingga hari ni jadi 4 silat cekak….

Tok Din janji bila dah menang dan selesai masalah jawatan2 tertinggi di PSSCM maka di susun balik la….. Boleh ikut balik mana yang Pak Ak nak…. Last2 hampes!!!!! Pandai Tok Din putaqbelit…. Tok Din buat tak tau je….

Tu lah kehebatan penasihat2 Pak Ak sehingga porak peranda jalan perjuangan yang di bawa Ustaz Hanafi…. La ada 4 silat cekak…. Haa cuba la pikiaq secara ikhlas yang mana betui… kerana pasti semua claim bawa jalan ustaz Hanafi…. Kalau semua betui pasai apa tak dok sekali…. Dan kalau salah satu yang paling betui… pasai apa pulak sama je jalan bawa dengan yang lainnya….

Last2 Pak Ak bagi juga silat kat Tok Din. “Depa nak sangat” inilah ayat Pak Ak pasai apa bagi PSSCM dan silat cekak pada Tok Din. (Pak Ak dah tau dah apa hujung cerita.... tu yang ramai tak tau...) Macam tu la juga kesamaan pada tahun 1993 bila serah kat Md Radzi…..

Sama je….

Sapahabaq : Pesanan Ringkas buat Tok Din

63 comments:

  1. Ajk pusat yg dok kata tahu perjuangan.....hingga kini dok tunggu mcm durian tak gugur...kasih..an.....dah putus perjuangan dlm psscm, ada juga yg dok kata pi jumpa saithu ambik balik...he he nak ambik apa?benda dah tak de nak buat apa nak ambik.....bior je lah..maiden mintak ustaz bagi samalah mcm mad radhi......tak gitu?..samalah tu...mad radhi ada video, saithu buat video juga....ada bezakah?..depa ni seguru dgn sapa?...tentu lah dgn guru iblis!!!! Hi hi hi...juak juak depa yg jadi ajk pusat bukan pilihan ustaz kecuali anuar aziz , ...yg di perkenan oleh ustaz dlm MAP adalah mejar,adenan,che pah rahman,majid.....perasan tak siapa mrk ni?ahli dari mana... tapi mrk ini bukan lah penganti .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. memanglah mereka ni bukan pengganti tapi penculik kan kan!! hi hi hiiiii.............
      mereka ni biadap ,patut pun dilaknat kan kan kan......
      hi hi hiiiiii..................

      Delete
  2. -[Saya nak mohon agar surat perlantikan abg sebagai Presiden/Guru ditarik balik kerana telah membuka pintu pd musuh dan bercanggah dgn perlembagaan fasal 5.1 dan 11.4.]

    musuh dalam selimut dalam psscm itu ialah ateng dan karim... kalau maideen atau sapa2 cantaskan dua ekoq ni dulu.. dia boleh bertahan dlam psscm.. dua ekoq ni telah memporak peranda psscm dgn permainan minyak dagu.. cantaskan dua taik puki ini nescaya psscm akan stabil.. dua ekoq taik puki ini alah ateng dan karim...

    ReplyDelete
  3. si rosman bergelumang dengan si ateng, si maideen bergelumang dengan si kareeem.

    ReplyDelete
  4. ateng guna2kan rosman..
    karin guna2kan maideen..

    ReplyDelete
  5. ateng dan karim pakai minyak guna2 atau minyak dagu..
    kenaputar kepala la maideen & rosman..

    ReplyDelete
  6. kewajipan kepada yg tahu memberitahu yg sebenar. kalau tidak sama-sama tanggung dosa. sampai bila kita nak tipu orang terutama yang tidak tahu atau belum kenal sc pada masa itu.
    semakin ramai terpengaruh semakin besarlah dosa kita.

    ReplyDelete
  7. korang2 semua,kalau sebab syahadah salah pun jgn lah biadap brooo........
    sekarang syahadah sudah ok.........

    -Cekak Hormat-

    ReplyDelete
  8. sekarang syahadah dah ok? dulu tu tak ok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu lain sekarang lain......
      awak tu dulu taat sekarang pengkianat......
      dulu tau perjuangan sekarang hmmmm......

      Delete
  9. Dulu perjuangan Bangsa sekarang perjuangan islam
    Dulu syahadah hakikat sekarang syahadah syariat
    Dulu Keling sekarang Melayu lebih Melayu
    Dulu rakyat biasa sekarang maharaja
    Dulu Saithu sekarang syed
    Dulu cekak malaysia sekarang cekak maiden

    ReplyDelete
  10. dulu uniform tergantung sekarang laris

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertambah kaya la keling ipar duai..

      Delete
  11. bro,
    itu strategi perniagaan tu ........
    ini menjadi idola bagi mereka yang berkepentingan perniagaan dalam persatuan .......

    dulu orang kate " sape claim guru aku nak test dulu ..... la ... pengikut setia pun tak dok test test dah ...... "

    kekuatan "syahadah ini adalah semata disokong oleh mereka yang berkepentingan je" ........

    ReplyDelete
  12. dengar cerita ada hamba allah yg nak test kalu mengaku guru..mana dia pegi?

    ReplyDelete
  13. suruhlah si maideen tu test sijil tinggi....baling lembing dan tutup mata...tgklah layak atau tak nak bawak silat...

    ReplyDelete
  14. maideen berani ke test sijil tinggi tutup mata tu? terketar2 la kottt

    ReplyDelete
  15. SIAPA NAK JADI TESTER?..KITA PUN BOLEH KUT SEBAB PAK AK DAH TAK DA.

    ReplyDelete
  16. memang boleh je test maideen dan lain2 yg ngaku guru tu..

    jalan belakang dia pukoi atau baling pisau/ lembing dll...

    jommmmm try

    ReplyDelete
  17. WAHAI JELATANG SIMAKHLUK PENDERHAKA DAN PENGKIANAT SEKALIAN!!

    MENGAPA KALIAN SEPERTI TIN-TIN YANG KOSONG,SEPERTI ANJING MENYALAK BUKIT DAN JUGA SEPERTI SAMPAH HANYUT YANG NTAH KE MANA HANYUTNYA.

    BUKANKAH YM DATO MAIDEEN PEJUAN PSSCM YANG BERJASA KEPADA KITA. MENGAPA PERLU MENGGIGIT TANGAN YANG MENYUAP KAN KITA NASI KPD KITA.MENGAPA CUBA MENDUGA GURU SEBENAR GURU?DAHULU ARWAH ATAN CHIK TELAH MENDUGA YM GURU UTAMA PAK AK,MASIHKAH KALIAN INGAT PENANGAN DARI SEBENAR GURU??

    KALIAN CUBA MEMBAKAR DAN MEROSAKKAN APA YANG KALIAN PERJUANGKAN DAHULU DAN APA YANG ALMARHUM USTAZ HANAFI BINA.SUSAHPAYAH ALMARHUM MEMBUKA PSSCM TIDAKLAH KALIAN KETAHUI.SELEPAS PAK AK, KINI DATO MAIDEEN TERAJU.KAMU2 YANG MENGHARAPKAN GURUH DILANGIT,AIR DI TEMPAYAN DICURAHKAN.PAK AK TELAH KEMBALI.

    USAHLAH MENJADI ANJING KURAP.TUBUHLAH PERSATUAN KALIAN SENDIRI DAN PSSCM TIDAK MEMERLUKAN SAMPAH SARAP SEPERTI KALIAN,MUNGKIN DAHULU KAMU2 BERGUNA TAPI KINI MENJADI NAJIS, MENJADI SAMPAH2 YANG TELAH TERCAMPAK KE LEMBAH KEHINAAN.HANYUT DAN TERUS HANYUT.

    KITA DOAKAN KALIAN MENJADI SAMPAH YANG BOLEH DIKITAR SEMULA,BERGUNA PADA MASYARAKAT.DAN BERUSAHA TEGAKKAN AGAMA,BANGSA DAN TANAHAIR TERCINTA.

    Sekian.

    Bersama Dan Bersatu




    ReplyDelete
    Replies
    1. maidin mengaku guru semasa YM Pak Ak masih hidup padahal dia sendiri cakap tak akan mengaku Guru..so sapa yang gigit sapa? sapa yang anjing?

      korang ingat korang boleh bikin suka hati ker?

      maidin yang mencurahkan air ditempayan padahal yang nak sampai tu kilat petir bukannya hujan.

      Delete
    2. PSSCm sudah jadi Silat Cekak Maidin itu hakikatnya...jangan nak sembang deras la...PSSCM konon..YM Ustaz tubuh konon...podahhh...!

      YM Pak Ak pesan jangan sampai jadi Persatuan Seni Silat Cekak Maidin. Maksudnya jangan bagi Maidin jadi Guru la ngok! awat tak paham lagi...bodoh betul PSSCm ni...

      Ko mungkin takde lagi masa tu...ntah pun dok mana...

      Delete
    3. Bersamak dan Bersaithu.....hg dah terlebih makan kari ni...yg bagi berpecah tu sebab apa...siapa yg mulakan....cuba pikiaq tengok bolehke cina muslim dengan India muslim (mcm guru hg tu la)jadi sultan di Tanah Melayu ni??Tak ke kucar kacir negara ni...walaupun Islam tapi hak utk bangsa...sebab tu Ustaz hanafi bawa jalan Silat...kalau kata nak perjuang agama terus, baik bawa jalan pondok atau tarikat...

      Delete
    4. ANAK SENDIRI DIABAIKAN, KERA DIHUTAN DISUSUKAN..
      BANGSA LAIN DIRAJAKAN, BANGSA SENDIRI DIPANGGIL ANJING KURAP?
      KO MEMANG PENGKHIANAT BANGSA!
      TGN MAIDEN KELING TU YG MENYUAP NASI KE PERUT ORANG2 MELAYU?
      DIALAH BANGSA YG MENUMPANG DI TANAH MELAYU NI, DAH NAMAPUN TANAH MELAYU, BUKAN TANAH KELING
      KO TAHU KE APE PERJUANGAN TOK JANGGUT, MAT KILAU,DATO BAHAMAN? SUSAH PAYAH MEREKA TENTANG PENJAJAH UTK PERTAHANKAN TANAH MELAYU...KORANG SENANG2 BAGI KUASA PADA BANGSA LAIN DI TANAH MELAYU NI..
      TENGOKLAH BERAPA BANYAK BIDANG PERNIAGAAN, POLITIK , EKONOMI DAN SOSIAL YANG DIKUASAI OLEH BANGSA2 LAIN. MCM MAMAK DAN CINA MUALAF, MEREKA NI ADEKE SEMANGAT MELAYU? ADA KE DIAORANG BERJUANG UTK BANGSA MELAYU? DAPAT JE DUIT, DIAORG KIRIM KE NEGARA MASING2, HABIS SIAPA YG NAK BELA KITA? NI SILAT PUN NAK BAGI KAT KELING KE?

      Delete
  18. Maideen kenal guru tapi maideen tak boleh jadi guru.
    maideen tak boleh jadi guru sebab dia tak tau baca.

    ReplyDelete
  19. teringat sal Arwah Atan Chik ......
    maka teringat gak yang sorang lagi .....
    beliau lafadz " sapa ngaku GURU aku akan try " ........
    rupenye itu lafadz dulu lahhhhhh wat tak giiiiii .......

    dulu lain sekarang lain ...
    teringat gak ngan lagu yg popular tue ........

    ReplyDelete
    Replies
    1. skg tak yah try, ym pak ak bagi tahu siap dah...sapa ngaku GURU tu IBLIH!

      Delete
  20. bro BERSAMA DAN BERSATU, .....

    wah hebat sungguh tuan hamba .......
    itu membela Maideen ke .....
    membela PSSCM ke .........
    atau
    menjaga kepentingan diri .......
    sepandai pandai tupai melompat ....
    berpijak gak dibumi yang nyata ni ....

    ReplyDelete
  21. semuanya sebab 1993...rasalah penangan 1993 ;)
    tapi masih belum terlambat..oh yaa...mana hilang WAN AZLAN ya??? bukankah dia juga org penting Bhgn Penerangan? mana hilangnya??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan rosman ke yang tikam dia?

      Delete
    2. saya tanya wan panjang ikut keluarga skrg.
      dia mengaku kesilapan dia dulu dan org pergunakan dia dulu. bila dah dapat di buang.

      Delete
    3. apasai ikut keluarga pulak? kenapa tak ikut amrudin?

      Delete
    4. skang ni baginya keluarga adalah segalanya......
      keciwa melanda....kini membawa diri.......
      kira macam bawak sampan kecik bersama sebatang pendayung....belayar sendirian tanpa mengikut bahtera...
      walau apapun jasanya tetap di kenang....
      hmmmmmmmm......

      Delete
    5. adat berguru, hubungan dgn keluarga pengasas jgn putus. ada setengah kutuk keluarga peengasas sendiri. betul ke ni.
      tuhan bagi akal, fikir fikirkan.
      aku org tanya apa beza cm dgn yg lain - jawapnya buka youtube ....'dengar betul-betul'.

      Delete
  22. listen! listen! listen!!!!

    apa cerrr ni?? woww....wahai perisik yg hebat2...apa kisah ni p jumpa Mak Teh?? pohon kongsi pleaseeeee.....

    http://sejarahrealitisilatcekak.blogspot.com/2013/01/saithu-maidin-mengadap-mak-teh.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. supaya tak timbui fitnah telefon mad radi la tanya betui ka maidin p jumpa mak teh.

      ni soalan kalao nak tanya la:

      tanya pasai apa yang dia p jumpa tu?
      masa bila dia jumpa?
      tujuan apa?
      sapa yang bagi IZIN dia jumpa Mak Teh?
      Mak Teh kata apa kat dia masa dia MINTA tu?

      pasai apa citer ni kuwar? sebab dia yang sebut nama ustaz hanafi dalam ceramah ijazah bahtera dia tu.

      Delete
    2. kalao hangpa nak tahu hangpa la telefon sendiri.
      Yang ni kategori TERBUKA KEPADA SEMUA AHLI untuk mendapatkan KEPASTIAN.

      Jangan dok gebang dengar FITNAH SANA SINI...telepon tanya.

      ADA BERANI???

      Delete
    3. cerita betul, bawa wang utk tabung amanah.
      sebelum maiden jadi guru.(dialog lebih kurang gini)
      mak teh tanya maiden ; lama datang. tu maiden jawab sbb rindu. mak teh jawap ; dkt 20 tahun baru rindu.

      mak teh tanya ; betul ke maiden nak jadi guru
      maiden jawap ; tak, bukan nk jadi guru nk jadi ketua.

      tak caya pergi ziarah dan tanya mak teh sendiri, masih ada lagi tu.

      Delete
    4. APA MAKSUD NAK JADI KETUA?

      Delete
    5. mungkin ketua tu maksudnya nak jadi guru kot,tapi mase tu mungkin dia segan dgn mak teh sbb pak ak masih ada kot.

      Delete
    6. maksudnya pemimpin dlm persatuan bukan guru utama, tapi tut tut tut tak sampai 2 bulan (lebih kurang) dah jadi guru

      Delete
    7. MAKA DIA STANDBY NAK JADI GURU LA TU...BETULA LA UCAPAN DIA " DALAM MASA YANG SAMA SAYA DAH SIAP BAHTERA..."

      ITULA KONSPIRASI MAIDIN ROSLIN HARAM JADAH!

      PASTU TAK NGAKU...KONON JANGAN PANGGIL GURU...TUP TUP ISTIHAR GURU UTAMA PENGGANTI...SAH DAH DEPA NI GANG IBLIH! IBLIH JENIH KELING NI LAGI BAHAYA.

      Delete
    8. tokdin pun dah selamat jadi guru......
      tahniah sy ucapkan.....ape lagi nak buat??? redha ajelahh.....terima seadanya kot.....daripada jadi tin2 kosong je kan.....

      Delete
    9. jadi guru kalau -tiada sanad buat apa..
      -syahadah tunggang langgang buat apa..
      ini rukun islam.jgn pandang mudah,
      -silat melayu tapi guru keling

      ..rujuklah mana-mana ustaz , apa pandangan dlm menuntut ilmu, apatah lagi silat yg berpaksikan tauhid.

      Delete
  23. apa khabaqnye Mak Teh ?
    semoga beliau sehat dan dalam limpah rahmat NYA

    mad pe habaq nye ? berape org anak dah beliau ?
    adek beradek lak cam ner ?

    ReplyDelete
  24. " sapa ngaku GURU aku akan try "

    En Alias Saidina Anas ada cakap kat ahli UMP di kuantan,masa tu almarhum ustaz Ishak masih hidup.

    ReplyDelete
  25. bro, nape tanye anak angkat lak ?
    so, beliau ni akan menjadi pewaris mutlak lak ke ?

    ReplyDelete
  26. aku ni tak la sehebat korang yg hebat2... boleh kupas sejarah... boleh bukak hadis... boleh bukak ayat2 pak ak malah ustaz hanafi sbb pernah dengar life la katakan...

    almaklumlah baru jer join cekak ni.. best jugak dgr korang ni sembang... sekarang ni kedua2 belah pihak bersetuju yg amat sgt pak ak sebagai guru silat cekak yg asli betul?

    ini bermaksud korang kedua2 belah pihak sangatlah bergantung hati kepada Allah s.w.t betul? semua percaya dgn tawasul yg diberikan adalah utk bg kita selamat betul?

    jom ramai2 kita tawasul tiap2 pagi... kita solat hajat tiap2 hari dan kita berdoa tiap2 hari supaya Allah turunkan beliau (guru psscm sekarang) sekiranya beliau bukan guru yg sebenar...

    katanya bergantung hati sepenuhnya... takkan lah kalau dah beribu yg mintak satu pun tak dimakbulkan... org kafir yg mintak pon dapat takkan la org2 hebat mcm korang Allah tak nampak...

    kalau bertahun2 dah buat pon tak turun2 gak guru yg kononnya salah tu tukar la doa korang supaya dibukakan mata hati dari mata nafsu...

    korang jgn marah.. sbb kalau kita marah akal jadi kurang waras... tenang2kan fikiran... sebelum tidur fikir2kanlah... betul ke selama ni apa yg korang buat kerana agama dan bangsa... hati kita takkan la kita tak tau dia cakap betul ke idak...

    mintak maaf ye... aku menaip ni atas dasar kesian... jgn lupa dgn apa yg aku kata... katanya dilandasan yg betul... takkan la Allah tu zalim sgt tak kesian kat kita yg berhati ikhlas ni utk anak bangsa...

    assalamualaikum...

    ReplyDelete
  27. Wa'alaikumussalam,

    agak nya berapa tahun lak ye, isteri FIRAUN menahan dan berdo'a sehingga FIRAUN itu diturunkan dari TAKHTA nya, 3 tahun, 4 tahun atau pun 10 tahun ?

    berapa tahun lak ye ORANG PALENTIN menderita dan berdo'a sehingga ISRAEL itu di hancurkan.

    harap kita jangan perintah ALLAH SWT, DIA MAHA Mengetahui.

    Mungkin orang di ATAS ni berniat baik !

    ReplyDelete
  28. nak mencelah sikit je k,
    yang penting jangan langgar niat tau.

    peace~

    ReplyDelete
  29. bro bhai,
    soal niat tue tak leh lak nak tahu ............

    teringat lak org besaq dok habaq kat ahli PSSCM
    " Datuk kelilin satu malaysia masa peristiwa tahun 1993 dengan keluaq duit sendiri "

    pergh ;-
    1. sungguh begitu hebat pengorbanan Datuk terhadap Persatuan
    2. mungkin sebenaq nye org besaq tue dok ngampu Datuk atas kepentingan diri dia
    3. Napelah sanggup menipu lagu tue ? dah Jawatan Naib Presiden tue pun atas belas ekhsan !
    4. adakah org BESAQ tue sebenaq nya buka pekung yg dia sendiri tak wat keja tapi dok tengok saja ?
    5. ke nak tunjuk konon Datuk tue bertungkus lumus menyelamat kan PERSATUAN yang sebenaq nye dia turut menyumbang kepada perpecahan ?
    yang kelakaq nye, awat la ni, yg gedegaq degaq ramai ahli baru dok bela hat tak tahu apa dia ?

    heran gak, awat ustadz ustadz dalam PERSATUAN wat selambeger ngan masalah SYAHADAH DATUK tu ?

    heran gak, awat peguam peguam dalam PERSATUAN wat selambeger ngan perlanggaran DATUK dan AJK PUSAT terhadap konspirasi menaikkan DATUK ?

    ReplyDelete
  30. Semuanya kerana pangkat dan harta. Ust hanafi dan Ust Ishak ketika jd guru mana ada bisnes atau pekerjaan dunia lagi. Tapi si maiden ni elok ada bisnes besar siap bisnesnya ialah supply baju kepada ahli PSSCM lagi.Nampak sangat ada kepentingan.

    Cuma semua bayangkan bagaimana keadaan si maiden ni,kalau :
    TANPA pangkat DATUK,
    TANPA bisnes BESAR,
    TANPA rumah dan kereta BESAR.
    Agak-agaknya berapa ramai yang nak ikut??? Cuba hampa pikiaq tengok???

    ReplyDelete
  31. SAYA SETUJU SANGAT-SANGAT, BERIBU-RIBU LEMON, DENGAN STATEMENT ANDA DI ATAS....BENAAAARRRRR

    ReplyDelete
  32. pemerhati yg berhati2February 3, 2013 at 10:55 PM

    SAITHU MAIDEEN A/L KATHARISA PENAUNG KUMPULAN MINYAK DAGU???

    ada betoi ka ini kes??
    kalau betul kasi open laaa!!
    apa nak takut??

    teringat kata2 almarhum ak pak itam,lebih kurang begini,
    "nanti lepas saya takdak nanti,PSSCM ni kena tutup"

    andainya betoilah kes minyak dagu ni dan mcm2 kes2 hat lain dlm PSSCM,hangpa2 yg terlibat bersetongkoi dgn depa ni harus BERTANGGONGJAWAB no!!

    TANGGONG dan JAWAB!!!

    ReplyDelete
  33. TERJAH PEMBONGKARAN ISU MINYAK DAGU HANTU BERPUAKA!!!February 4, 2013 at 5:53 AM

    Sewaktu 'mangsa' mengadu masalah beliau di 'CALIT' MINYAK HANTU PUAKA OLEH SI PELAKU kpd HM,yg disaksikan oleh SA & RMD pada ketika itu....

    SAKSI 1:

    Jawapan HM kpd 'mangsa',"Kamulah (si mangsa), HANTU dlm Persatuan!! Sanggup kamu memfitnah Ateng!!...Bla bla bla..."

    SAKSI 2 :

    Ini pula jawapan SA kpd 'mangsa',"Nama kamu (si mangsa) telah disenaraikan sbg antara Jurulatih (TP) wanita oleh krn Persatuan kekurangan TP wanita,akan tetapi oleh sebab kamu ni PEKERJA KILANG maka kamu TIDAK LAYAK!!!...Bla bla bla...."

    SAKSI 3 :

    Reaksi RMD apabila mendengar kenyataan HM & SA pada ketika itu...hanya mendiamkan diri..Org ini juga merupakan saksi pada ketika itu yg masih HIDUP sehingga hari ini..Beliau ada di dlm PSSCM,Pesaka,FB & baru shj menerima 'Pingat'..Pingat Beliau pun dah mula jadi 'FRAME BERGERAK' krn senantiasa 'tergantung' di Pakaian2 Rasmi Persilatan yg sering beliau pakai di mana2 majlis...

    WAHAI HM,SA,RMD,ATENG & KARIM,"SESUNGGUHNYA KEBATHILAN PASTI AKAN LENYAP!!!!..JIKA KAMU MERANCANG,TUHAN JUGA PASTI MERANCANG!!!"...

    KAMULAH ANTARA HANTU2 MISKIN YG BERKOMPLOT UTK MEMBUNUH KEPIMPINAN ALMARHUM TN HJ ISHAK BIN ITAM!!!!...BERTAUBATLAH TUAN2 SEKALIAN SEBELUM KEAIBANMU 'DI BUKA' SATU PER SATU...

    ReplyDelete
  34. PSSCM dalam kenangan??..

    hmmmmmmmmmmm ..

    ReplyDelete
  35. Betulkah..Kak Roz..isteri Dato Maideen kena stroke? Kalau betul ...doakan dia agar cepat sembuh. Harap ahli Psscm dapat beri info terkini....

    ReplyDelete
  36. Salam Hormat...
    Mudah-mudahan Tuan-Tuan Pengamal Cekak akan mendapat jawapan yang sebenar tentang SIAPA PEMIMPIN CEKAK YANG HAQ YANG LAYAK UNTUK DIIKUTI DALAM PERJUANGANNYA MENYAMBUNG JALAN USTAZ HANAFI...

    Kalau kita sayangkan Cekak Malaysia sekalipun,tapi tak mampu hati nak menerima Guru yang sedia ada,maka terkeluarlah kita daripada menjadi Pengamal yang sebenar..

    Akademi Cekak Hanafi sudahpun ada guru undian ramai,dan Cekak Malaysia pula kini mempunyai Guru yang didakwa BUKAN SEBENAR..
    Maka mana Cekak lagi tempat untuk kita nak melabuhkan diri dalam mencapai benar-benar JALAN USTAZ HANAFI YANG SEBENAR??
    Mudah-mudahan terbuka pemikiran...


    -CUCU CICIT HANAFI HJ AHMAD

    ReplyDelete
  37. Sebenar guru ada hakikat
    dikuat pula amalan syariat
    ditambah pula ilmu makrifat
    berpakaian pula dengan isyarat

    ReplyDelete
  38. Diangkat sampai naik tandu...guru mursyid tidak akan minta disanjung...ini kan pula mau dijunjung...layanan macam raja...kalau diri dah nampak sombong...apa tah lagi dengan pengikutnya

    senang citer tak yah pening kepala

    Panglima Tok Rashid penah pesan pada Yahya Said...Jika ada anak kedah yang ingin belajar silat ini maka kembalikanlah kepadanya yang hak...

    Ni Maidin asal Kedah ker...

    Silat Cekak silat melayu asli...dalam buku Silat itu pergerakan dua kaki hak orang melayu untuk beladiri...mana hak melayu kalau diserahkan kepada india...makanya jadilah macam silambam,,,kalari payat...

    apapun Tahniah kepada Silat Cekak Pusaka Hanafi , tetap mantap di bawah GU Bang Mad...walau difitnah sepertimana juga almarhum Ustaz hanafi tetap mantap tetap berkembang bukan yang menolak...Tengoklah apa jadi pada Cekak Malaysia...Cekak Hanafi...

    ReplyDelete