Thursday, November 25, 2010

sapahabaq : Kau dengan Agama Kau....

dipetik dari komen di blog suarajagat

tulisan salah seorang penyokong Datuk Saithu Maideen Katharisa bernama Mohd Zaim Balliah di laman Facebook, pembaca-pembaca boleh menilai aklak dan peribadi beliau. "Aku tgOk korang ni macam anjing lah…(depan takOt, dah lari jauh baru nk menyalak2)..ni lah keje iblis sbgmana yg Guru bgtau dlu…kisah ni korang xtau ape pun..hanya dengar cerita dari Kepala Iblis jugak…kalau hati dah kapir, dok diam2 kt luar…jangan nk menyalak2…YM Datuk Hj Maideen tu GURU aku..korg dah hina GURU aku..Ni lah …org yang pandai, xtau asal usul…‘KAU DENGAN AGAMA KAU, UNTUK AKU DENGAN AGAMA AKU’ – Surah Al- Kafirun (itupun kalau paham)…..


Begitulah kenyataan dari salah seorang hero yang berpegangan hakikat yang bergurukan kepada si Saithu Maiden..... Budak Mohd Zaim Balliah di katakan YDP di Politek Sultan Azlan Shah

Hebat sungguh Hebat.....

sapahabaq : Kau dengan Agama Kau....


106 comments:

  1. Budak ni dah removed komen dia...tau pun takut, ingat berani sgt. Akai cetek!

    ReplyDelete
  2. kesian org melayu....keling di jadikan nya pemimpin budaya asli org melayu....atas alasan Allah yg lantik untuk memberi rahmat pd org melayu..ya ke? sana sini banjir,sana sini huru hara,sana sini keliru,sana sini cuaca tak menentu...kesian melayu bila derhaka pd GU yg sebenar mrk semuanya tertutup hati pd yg benar...

    Apsal derhaka?pasal hang membenarkan saithu seperti yg ada kini....putus ....

    ReplyDelete
  3. Allah lantik saithu...?macam ayah pin ke..?kerajaan di langit....mesti ada bahtera ni.

    ReplyDelete
  4. bila ziad menulis........

    http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/album.php?aid=10477&id=100001712735672&comments&notif_t=photo_album_comment

    ReplyDelete
  5. mai sini budak ni,biaq aku tampaq bagi sedaq,tengah mamai kot.apa punya melayu macam ni,dok bangga keling jadi guru,tanah melayu,negara melayu silat melayu tiba-tiba mengaku india jadi guru depa,mengaku india kepala bahtera.

    ReplyDelete
  6. mereka berkata pasal berkat dan mandat

    Ziad Omar menulis dlm facebook:Laaaaa.....
    hangpa semua tak tau cerita lagi ka?
    kesian....
    macam katak bawah tempurung.
    satu dunia dah tau la ni Datuk Haji Maiden bin Kadir Shah adalah Guru Utama dan Presiden PSSCM setelah mendapat mandat dari YM Tuan Haji Ishak bin Itam
    ramai yang berguru tapi yang nak dapat berkat tu sorang je.
    hangpa cemburu ka, sebenarnya?
    KESIAN (mcm dialog filem P Ramlee)

    ReplyDelete
  7. he..hee.....beremosi lah ustaz dari kuwait ni...relax bro..jgn ikut perangai keling ikut lah adap melayu

    patutlah hang dok taksub kat latuk dan mengkhianati org melayu serta menjadi gunting dlm lipatan..rupa-rupanya hang tak dapat berkat tika berguru dgn Pak Ak hingga sanggup memantankan Pak Ak.

    pasal cemburu tu tak de pun cuma rasa kasih pd hang sebagai org melayu supaya tidak tertulis dlm lipatan sejarah bahawa kalian ini adalah pengkhianat bangsa.

    Bukan tak tahu cerita...sekadar nak tahu adakah cerita yg hang dapat itu sama....rupa2nya berbeza.
    mandat yg di bagi untuk JAGA silat dan persatuan..bukannya mandat GU dan PRESIDEN...seperti kata hang pasal nak sangat maka saithu ni terkenjan-kenjan supaya niat dia selama ini tercapai...hang tengok balik perlembagaan betul2 prosedur dlm hal GU dan Presiden...jgn seperi dicucuk hidung..ada akal pakai jgn sampai terakal.

    p/s kepada yg lain2 ,
    adakah hang pa juga tak mendapat berkat hingga sanggup memantankan Pak AK dan sanggup menadah tangan menghulur tengkuk kat LATUK supaya mendapat BERKAT...?
    Adakah murid yg derhaka seperti itu punya BERKAT dan boleh bagi BERKAT?

    ReplyDelete
  8. kesian tengok budak muda ni,ingat la adik oii...hang tu bawak semangat IPT jer,IPT ni biasa la pung-pang-pung-pang sana sini,konon konon banyak buat kerja la,aktif la tu kononya,pasai buat kerja IPT ni banyak org dok tgk,toksah la pasai benda tu hang gadai perabih akidah org melayu,kalau betui hang sayang datuk hang pi la ikot dia leklok toksah dok nampak sgt yang hang ni menentang kami,hang tu pucuk muda ja bagi depa ni,tok sah la dok jer dendiam,toksah dok cerita pasai sejarah pon takpa.pasai hang kene dok paham sapa dia, yang islam kata tu wajib diperangi masa perang tu sapa.bunuh lagu mana kene amik kira benda tu.toksah dok cerita dengan aku,memang berkahak jer kang tekak aku ni nak meludah.-SALING-

    ReplyDelete
  9. Orang cawangan pun lebih kurang jer...mana perginya panglima-panglima cawangan masa keling tu cakap dum-dam-dum-dam? Semua dah lari/hilang ke mana?
    Budak-budak IPT bukan tak tengok apa yang jadi. Budak-budak ni mmg budak, tp ada akal fikiran juga. Jadi nak tulis, tulis la patut-patut...

    ReplyDelete
  10. panglima cawangan dah layu dan lesu

    ReplyDelete
  11. kepada bebudak kat IPT tu jika panglima cawangan dah tak de...maka hang pa ambil alihlah...kasi gempaq gempita PSSCM di IPT...SEBARKAN AKAN YG BENAR

    ReplyDelete
  12. Kepada anak bangsa ku sebagai adik2 di IPT adakah kalian sanggup berputih mata akan sebuah persatuan melayu asli yg membawa silat sebagai wadah perjuangan org melayu di pimpin oleh seorg keling.Jika kalian tidak menghentikan perkara ini maka akan hancurlah jati seni silat melayu ini yg tiada lagi peradapan bangsa.Fikir kan lah jika yg tua sudah tiada maka yg muda perlu bangkit..jgn kita terus membiarkan sepertimana ekonomi,tanah,dllnya yg telah di rompak secara halal....

    ReplyDelete
  13. Adik2 wajar sedar bahawa kedatangan mrk2 ini yg di bawa penjajah sememangnya bertujuan sebagaimana yg terjadi kini...pecah dan perintah akhirnya hilang nama negara ini yg dpanggil TANAH MELAYU..Hilangnya tulisan jawi ....akhirnya kita kena menerima 1MALAYSIA agar tidak terus hilang kuasa politik pd zahirnya sedangkan pd hakikatnya negara ini depa yg mengatur....KITA perlu merungkai kembali pemikiran anak2 bangsa melayu ini utk mengembalikan perkara yg hilang...'BOLEH DI PANDANG TAPI TAK BOLEH DIPEGANG"

    BANGKITLAH ANAK2 BANGSA MELAYU DI IPT..ILMU YG DI CARI BUKAN UTK KITA DI WAKTU INI....TAPI KEMBALIKAN SUARA MELAYU DI BUMI NYA SENDIRI...KITA YG MENGATUR DAN KITA YG MEMUTUSKANNYA....

    ReplyDelete
  14. pasai apa nak tunggu puak cawangan pulak,hang pon sama nak jadi lembu kene cucuk idung,kalau cawangan tak buat hang pon tak buat la,camtu ka org IPT nie.bila masa org dok ngajar suma angguk-angguk paham,tapi sudahnya banyak yang jadi sampah.-SALING-

    ReplyDelete
  15. SIAPA SI SALING NI? Tulis mcm org tak ada akhlak dan tak faham bahasa.

    ReplyDelete
  16. Orang-orang cawangan sahaja wakil sah dalam MAP dan berhak utk bersuara.

    ReplyDelete
  17. biru warna quote :pasai apa ni? jadi shock ker pasai statement aku tu,note kan mana yang aku cakap tak betui,mana satu yang katanya kurang akhlak tu?
    1. dari dulu bergantung harap pada seseorang dok main ikot jer tanpa dok pikir apa pon,ikot jer la.dan hasilnya adalah si zaim balliah ni.dan jika benda ni berterusan maka lagi banyaklah jenis macam ni akan dilahirkan,pasai dok ikot-ikot.tak ker macam lembu kalau amcam tu.
    2.Pasai budak IPT.(BUKAN SEMUA)
    mana yang dah jadi katak boleh la melompat keluar,tapi berudu masih tetap berenang didalam.
    3.pasai akidah.
    telo adalah alasan bagi menghalalkan cara,pasai kalau no 1 pon tak betui yang lagi 4 kompom (aku jelaskan lagi konfirm) tak betui,dari pada dok dalam tu perosak habih akidah anak jawi ni,baik hang keluar.
    4.pasai pucuk muda.
    pasai hang tu macam adik-adik aku ja,takan abg nak begaduh dengan adik kot,tapi sesekali kene buh penampaq jugak pasai degil sgt.
    5.pasai cawangan tak buat kerja ka.
    pasai yang dok nak buat kerja bukan cawangan bang oi,lani dah takdak cawangan dah,abih sapa nak buat kerja,takan nak tunggu dan lihat bang oi,pasai apa,pasai dulu dah dok ikot jer tak penah nak pikiaq,bila dah jadi macam ni,sumer jadi blur,tu yang aku cakap jadi lembu tu (apa salahkah aku cakap lagu tu)
    6.jadi sampah.
    takpa aku ubah statement aku,jadi bangkai,pasai dok ada busuk,baik buang toksah dok ada.
    7.pasai tekak aku berkahak.
    hak ni pon hang nak pertikai pasai apa,kalau dah tekak aku rasa nak berkahak aku ludah jer la,takan nak telan kot,aduuhhh
    hang nak kenai sapa saling ka? takpalah biaq pi la,lama-lama hang kenai sapa si saling nie.mai kita terus berkritis dalam ni,pasai kita tak dikatakan silat pendekar tapi kita dipanggil silat panglima,siapa panglima ni,apa peranan panglima ni,kalau masih dok begantung harap pada yg lain bukan lah pakaian panglima namanya.
    -SALING-

    ReplyDelete
  18. x semestinya duk belajar tinggi2 tu tinggi amalan dan ilmunya...x semestinya duk kat IPT tu boleh hebat lagu ni....kesian2....

    ReplyDelete
  19. tinta biru was said.
    kah..kah..kah...kan dah kene,jgn dijolok tebuan yang bersarang,kelak merana badan.budak universiti memang banyak macam itu kahkahkah...takziah zaim.

    ReplyDelete
  20. Belajar tinggi itu tak salah.
    Apa sebab SALING melatah?

    ReplyDelete
  21. agaknya cawangan En SALING sudah tidak berfungsi, sbb itulah SALING beremosi sgt. Kelas-kelas dan persatuan di IPT masih berjalan dan masih boleh memilih.

    Kepada En. SALING, mungkin ilmu saudara tinggi dan sudah 'putus'. Maka selesaikan masalah yang ada dihadapan mata saudara itu. Jangan sombong sgt, Tuhan marah.

    Berhati-hati bila menulis, jangan mencipta musuh krn rakan2 yg ada belum tentu mahu berkorban utk saudara.

    ReplyDelete
  22. hahahaha...baru kena cucuk skit dah melatah....baru kene dengan pelajar IPT, dah sampai masuk blog...En SALING seorg yg sensitif...hehehe

    (Bayang Biru)

    ReplyDelete
  23. kepada kawan-kawan di IPT, kami menyeru agar anda gunakanlah ilmu yang ada mcm2 jenis dan kaedah itu utk mencari kebenaran, krn apa pun bentuk dan bidang ilmu itu memang bertujuan utk mencari kebenaran, sama ada melalui jalan yang jauh, berliku-liku mahupun berbelit-belit....ia tetap akhirnya bertemu dengan satu keputusan...

    Jadi dalam kemelut PSSCM ini, gunakanlah kaedah-kaedah ilmu tersebut utk memimpin akal...jelas sebenarnya kebatilan pihak pengurusan PSSCM dan cubaan mereka untuk menutup segala kesilapan dan kesalahan mereka. Bagi yang masih baru dalam PSSCM dapatkan maklumat yang sahih dari pihak2 yang teguh memegang prinsip, jangan mendapatkan maklumat dari pihak yang seperti lalang.

    ReplyDelete
  24. melatah ker?atau sekadar menjawab maklum balas saudara kerana bukan dari kalangan saya untuk mendiamkan kebathilan haha..nampak gaya saudara biru warna telah dicemari dengan warna kebiruan kerana samar2 dengan kenyataan saya mengenai student IPT ni (zaim balliah)atau pertalian pemutus segalanya.allahua'lam apa pun syabas saya ucapkan kepada saudara biru warna dan saya memang menantikan jawapan balas mengenai kritikan saya terutamnya student IPT.alhamdulillah nampak gayanya kail tidak diangkat kosong,nantikan kail yang lain akan dilontarkan.cuma satu jer ,toksah la dok ikot jalan yang berliku-liku atau berbelit-belit tu jika jalan yang mudah didepan mata.salam wasilah
    -SALING-

    ReplyDelete
  25. kih.kih.kih....pak kaduk dah sedar ditipu dan dipergunakan oleh mak limah...ipt student beware your step.hihihi.

    ReplyDelete
  26. terima kasih.

    Nak baca pula kritikan kami kepada ahli-ahli di cawangan pula?

    ReplyDelete
  27. dengan berbesar hati silakan en "biru warna".saya berasakan seluruh cawangan yang tengah baca sudah bersedia dengan jawapan balas,jika tidak disini mungkin sembang kaki lima,tapi kene ingat kenyataan saya yang berkaitan student IPT (zaim balliah)juga perlu dijawab.pasai hanya hang yang boleh jawab kerana suarajagat juga rasanya tidak mampu menjawab soalan hang nanti.pastikan saudara.
    -SALING-

    ReplyDelete
  28. hal zaim biarlah zaim yang jawab.
    saudara menulis bagi pihak cawangan mana?

    ReplyDelete
  29. laa camtu pulak,abis tu yang hang bising2 pasai aku ban student IPT yg macam si zaim ni hang fire aku balik,kira hang tau la pasai dia ni,abih tu hang la jawab pihak dia,pasai cawangan mana toksah la hang tau,komen jer la cawangan mana pon yang hang nak komen,cawangan aku baik-baik semua nya,kang pasai aku hang ban caw aku plak,cepat!kami masih menanti ni.
    -SALING-

    ReplyDelete
  30. saudara hanya membuat andaian.
    tenangkan fikiran...saya tidak mewakili sesiapa dan tidak membela dia. Saya cuma hairan, kenapa saudara menulis seperti itu.
    Saya tidak ban cawangan seperti yang saudara andaikan, saya cuma menyindir...

    Sekurang-kurangnya telah nampak saudara sudah mula berhati-hati dalam penulisan saudara.
    Menulislah dengan cara yang berhemah lain kali, walaupun dalam keadaan marah, mungkin ini salah satu beza antara org yang terpelajar dengan yang tidak...dan tidak semestinya yang belajar tinggi itu berhemah dan terpelajar.

    ReplyDelete
  31. ramai tgh menantikan ulasan saudara mengenai cawangan-cawangan ni,cepat,kami masih menanti,buktikan ayat saya yang nampaknya seperti berhati2 tu,kerana penjelasan dan permintaan saya rasanya jelas dan difahami.saya akui saya bukan dari golongan terpelajar seperti saudara(org kampung jer pon) tapi permintaan saya jelas dan penejlasan saya juga begitu,bukan berhati2 cuma ingin lebih 'berakhlak' seperti yg saudara sarankan.so cepat kami masih menanti
    -SALING-

    ReplyDelete
  32. saudara masih belum menjawab soalan saya di ats.

    ReplyDelete
  33. hahaha...
    apala punya soalan hang tanya aku ni,kan aku dah jawab toksah dok tanya la aku cawangan mana,kan jawapan tu nanti mempengaruhi jawapn hang,hang ni nama jer blajaq tinggi ,aku yang dok mengaji sekolah atap ni pon leh pikiaq benda camtu.dan kami masih menanti jawapan hang dan komen hang mengenai cawangan-cawangan yang kononnya hang kata nak kritik tu,cepat la weih aku dah lama dok tunggu ni.
    -SALING-

    ReplyDelete
  34. ok lah...kalau nak sangat.

    1. Krisis kepercayaan.

    ReplyDelete
  35. nampak...tu yg payah aku becakap dengan org mengaji tinggi2 ni,takan suma benda nak kene dicakap woi.jelaskan la,aku ni ngaji sekolah atap jer,mana nak tau huraian hang ni.kritik perabaih la.toksah dok sikit-sikit (atau baru nak terpikir) hahaha...
    -SALING-

    ReplyDelete
  36. SAPA BUDAK?? org dewasa pun kalau dah besaq tp xleh pk toksah jd dewasa,bek jd org utan,senang..dok dalam utan ja... angpa dok fitnah org serupa p bnuh org tu ja.. klu xtaw pasai mandat,jgn dok cerita bumbang2.. yang HAK tetap HAK,Yg Batil akan musnah juga Akhirnya..angpa x puas lg ka dok tempah tiket masuk Neraka? Klu Brani sgt p dok palestin tu p perang ngn yahudi, bukan perang dgn Bangsa dan Agama sendiri.. Kenai Diri RAta2 Baru Kenai tuhan Yang Nyata.. klu Diri pun X kenai Mcmana nak kenai Guru.. Jgn memperkhianati Persatuan sendiri.. sekian..

    ReplyDelete
  37. mak ai tiba-tiba mai macam peluru aih...ni langsung takdak adab,main serbu tembok ja.

    ReplyDelete
  38. bengong punya budak.......!!!!! sapa yg nak perang dgn bangsa sendiri ni!!! kita punya nak selamatkan bangsa yg tersesat akal dan teras melayu sehingga terima guru keling...... Agaknya esok2 bila guru keling hampa nak mati... dia suruh terima guru bangsa israil dan ikut guru tu balik israel dan kembangkan silat cekak kat sana.... hampa pun ikut la...... Kalau kata perjuangan islam.... bawa lah perjuangan tu ke sarata pelusuk... pasai apa sangkut dari perlis hingga johor je....?

    ReplyDelete
  39. 2. Krisis keyakinan

    ReplyDelete
  40. Jangan nk cepat melatah En pelurusesat...ang pun nama dah sesat...ang nk komen apa, pasai ang pun dah sesat....sampai ke Israil nuh..saya ni bukan lah pandai sangat, tp boleh lah nk habaq kt org pandai...bodoh2 saya pun, saya blh pikiaq lagi....Jangan Mulut Kata Islam, Hati Tetap Kapir....Tuhan Kata Tu, Tuhan Yang Nyata...Bangsa MELAYU Bukan Bangsa Bangsat, Bangsa Yang Bermaruah, Bangsa Yang Punyai Pegangan...Ang tau dak knapa Almarhum Ustaz bawak ahli2 terpilih p TANJA POP (Tangjung Pauh) Makam Sheikh Abd Jalil...???

    Dengarlah Saudara ku sekalian..
    "Hai
    orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu
    berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah
    kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu".

    Al-Hujurah 49 : 6

    -peluru tepat-

    ReplyDelete
  41. -peluru tepat-

    Sebab itu la pak ak cakap pada angpa semua ikut saithu, pasai angpa percaya kat org yg mengaku jadi guru...mengaku kata pak ak dah serah pada dia.

    ReplyDelete
  42. Aku Hamba Yang RedhaDecember 3, 2010 at 4:42 AM

    Peluru tepat ni mcm kukenal saja...

    John Penang!! ya John Penang!!

    ahli Lembaga Pelajaran dan Tertb...orang lamaaaaaa la katakan...

    Sheikh Abd Jalil tu sapa bang? keling macam maideen ka?

    ReplyDelete
  43. ada orang cuba menguasai persatuan utk mengusai jawatan guru, ada orang pula menguasai jawatan guru untuk mengusai persatuan.

    kenapa?

    Mungkin kerana akidah ahli2 persatuan berpusat di Persatuan...bukan kita tak biasa dengar ahli2 bercakap, selagi duk dalam persatuan itu, ok la..dan ramai pula org yang mengambil kesempatan dalam persatuan.

    ReplyDelete
  44. kah.kah.kah....soalan aku pun BUDAK tu tak habih jawap hangpa dah bagi soalan lain plak,apa la punya orang lagu ni,dulu ahli tak amcam ni,tup-tup bila keling dah naik jadi guru suma habih pakat jadi keling,perangai pon dah tak macam melayu,woi budak IPT hang kene jawap soalan aku sekali penjelasan,kalau dok takat tulih sikit-sikit baik toksah la weih.
    si peluru tepat ni pon masalah juga,kalau dok baca ayat tu separuh-separuh tafsiran juga kurang tepat

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan"

    adoi masalah betui la lagu ni,baik budak baik orang tua,kalau dah kepala keling tu memang lagu tu la jugak,peluru tepat pasai apa dok cerita pasai sheikh abd jalil tu, pasai apa tak cerita mesyuarat tergempaq di umah pak ak 93,94 masa krisis dulu,ceritalah macam mana pak ak nak lantik NYDP dia masa tu,pastu sapa potong jalan,kene cerita la pasai tu, baru la sepadan dengan ayat surah al-hujrat yang hang bagi tu.
    (P/S warna biru aku masih menanti dan huraian dari hang)
    -SALING-

    ReplyDelete
  45. Saudara sendiri pun tak berani nak bg tahu saudara cawangan mana, tp beriya-iya suruh orang jelas panjang2...

    ReplyDelete
  46. Jadi pandangan saya seterusnya ttg cawangan2 PSSCM tidak kiralah yang telah dibubar, yang tidak diiktiraf mahupun yang kuat mendokong Saithu Keling ialah:

    3. Kurang Berani atau lebih tepat PENGECUT atau dgn bahasa lebih lembut, tak tahu kat mana nak letak sifat berani dan sifat mengalah. Ini kemungkinan disebabkan ilmu terlalu banyak sampai tak tahu nak pakai mana satu...kakakakakakaka

    ReplyDelete
  47. aku cukup bengang ngan orang yang xpuas ati ngan Datuk..oi kalau korang p la wat usul kat parlimen..ni x pakat main cakap ja.teloq xdak..otak pikiran macam babi!!

    ReplyDelete
  48. Bodoh anon kat atas!
    Ahli parlimen je yg boleh bercakap dalam parlimen...bodoooohhhh

    ReplyDelete
  49. hahaha....
    tu aku cakap puak2 keling ni memang jenis serbu tembok tak pakai helmet,baik budak,muda baik yang tua lagi bodoh,jenis payah nak berpikir,akai tuhan dah bagi pikiaq la pak cik oi.warna biru jelas dan terang nampaknya hang tak mampu nak menjawab soalan yang sendiri tanya,pasai tu aku panggil hang ni budak.pasai berani sgt la hang ni jadi macam ni,konon-konon belajaq tinggi sampai hang nafi perabih depa ni,kira pada pandangan hang depa nie kolot la tak reti buat kerja,takpalah,si zaim balliah ni pon cakap "kau dengan agama kau,aku dengan agama aku" tapi satu aku nak tanya hang,pasai aku nampak hang ni jenis org ada ilmu LEBIH,apa tindakan hang bila dah jadi macam ni,apa benda yang hang dah buat,habaq mai cerita sket,ramai nak tau ni.
    -SALING-

    ReplyDelete
  50. kenapa tak jawab soalan? kenapa tanya soalan semula? Nak mengelak ye....kakakakaka!!

    ReplyDelete
  51. Sheikh Abdul Jalil makamnya di Tanjung Pauh? Betui ka ni...... Ohhh makam yang org keling pakat jaga kat situ ke...... Jangan tau setakat dengar cerita orang hal Ustaz Hanafi ziarah ke sana... dah letak keyakinan sesuatu. Kenailah dulu sapa seikh abdul jalil tu dan buatlah kajiselidit habis2... baru tau di mana letaknya makam sebenar sheik tu... seperti juga anaknya Sheikh samad palembang serta sahabat2 mereka yg turut mempertahankan bumi Kedah bersama Panglima Ismail..... kalau nak tembak pun biar lah ada maklumat sahih.....

    ReplyDelete
  52. depa pandai ambil riwayat lisan tanpa selidik, kaji, berfikir (walaupun dari guru sendiri).
    begitulah halnya ahli2 PSSCM seluruhnya...
    jadi saya pulangkan semula firman Allah Ta'ala di atas kepada 'peluru tepat' utk kaji latar belakang turunnya ayat tersebut...
    nasihat saya juga kepada ahli2 PSSCM, jika mahu menghukum, nak cari dalil atau lain perkara baik dari Al-Quran ataupun Hadis, belajar dulu ilmu2 berkaitan dengannya...

    ReplyDelete
  53. angpa mana tau pasai syeikh2 ni..pasai masa tu ang x lahir lg..jd btui LA apa peluru tepat tu cakap.. teruskan peluru tepat,kami menyokong anda.. aku tgok angpa x dpt jwb soalan2.. bnyak pertikai.. kesian kt angpa...

    ReplyDelete
  54. pastinya 'peluru berpandu jarak Jauh' mmg tak tahu apa-apa.

    ReplyDelete
  55. penderhaka budaya asli melayu adalah ahli2 PSSCM bila menerima pemuda dari benua india sebagai pemimpin mereka....suatu pengkhianatan

    mengizinkan agenda penjajah terlaksana di bumi bertuah ini..

    ReplyDelete
  56. ahli2 PSSCM mengkhianati perjuangan ulama dan panglima melayu silam....bila menerima seorang keling sebagai panglima mrk

    ReplyDelete
  57. Saudara Senapang yang dah Patah...hang nk pulang balik firman ni buatpa...hang sendiri pun dah patah....hahahahahahah...tuhan dah bg firman tu,wtpa ang nak pulangkan balik??? ang tu sapa? ang nak jd TUHAN ka??, yang patut dipulangkan ROH hang tu, bukan FIRMAN.. ngaji lg bg peghabih noh...

    sememangnya hang ni lg xtau apa...zaman ustad ang xdak lg,jgn dok crita pumpang2...ang dok umh ja,jaga mak ayah ang sudah..lg baguih....

    ReplyDelete
  58. Tuan Khadi Rabbul Jalil Mufti Syeikh Abdul Jalil? jangan sebarang hantam ini cerita bang

    puak keling abih kerabat Tanjung Pauh sampai kata Syeikh Abdul Jalil tu keling mamak. Buat puja makam buat khurafat mai datang satu bas berkampung nak amik berkat. hujung abih seme kena lipat.

    Sebab tu la makamnya dah beralih tempat.

    hangpa puak maiden ni ada agenda la nak kata syeikh abdul jalil tu keling pasai ni agenda mamak ni bukan baru...nak memamak kelingkan abih tok syeikh melayu...sebab tu aku tak heran kalau hangpa nak kata silat cekak ni mai dari india...ni agenda lama hanpa la ni...

    ReplyDelete
  59. silat cekak asai dari benua india????? emmm tu sejarah baru ke???? bolehlah masukkan satu buah keputusan kalaripayat.....

    ReplyDelete
  60. kemelut PSSCM ini berlaku ialah apa bila ahli2 lama sombong dan tak sedar diri mereka masih bodoh. Contohnya 'DIPIHAK YG BENAR'.

    ReplyDelete
  61. di benua india ni ada dua kategori. dibahagian selatan kuat hindu di utara adalah mughal kerajaan Delhi yang kuat Islamnya.

    ReplyDelete
  62. Apabila ziad menulis...

    kenapa yea Saudara SUA tak bagi korang jaga Pak Ak????

    mungkin SUA berkias dalam kata2nya.tapi korang tak paham!!!!

    sebenarnya,, Tuan Haji Ishak sendiri yang tak suka dengan hangpa pasai tak dengaq kata. pastu suka mengadu domba, membuat fit...nah dan macam2 kerja karut yang hangpa buat.
    ni tumpang Tuan Haji Ishak hidup lagi pun hangpa dah macam2.

    Datuk Haji Maiden adalah merupakan anak murid kesayangan Tuan Haji Ishak. so, tak salah andai seorang guru mengangkat darjat anak muridnya untuk menggantikan beliau, bila sudah masanya

    http://www.facebook.com/home.php?#!/permalink.php?story_fbid=147728485275026&id=100001712735672&notif_t=share_comment

    ReplyDelete
  63. KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1205&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

    ReplyDelete
  64. .."Datuk Haji Maiden adalah merupakan anak murid kesayangan Tuan Haji Ishak. so, tak salah andai seorang guru mengangkat darjat anak muridnya untuk menggantikan beliau, bila sudah masanya.."

    soalan: Datuk Maideen anak murid kesayangan Tuan haji Ishak ?? tak pernah dengar..ye ke??

    ReplyDelete
  65. Hahahaha..... sebenarnya anak murid yg bernama maideen ni adalah pakar bodek no. 1 dan yang pandai mengajar guru..... sama ada guru ikut cakap dia pasal meluat... tu kena tau la... sapa sebenar yg rapat guru... tau lah cerita yg sahih...

    ReplyDelete
  66. Salam,

    Perpecahan tahun 1993, ade tersebut name MAIDEEN .........

    ROSMAN MAT DELI dok puji si MAIDEEN sal pengorbanannya keliling satu MALAYSIA dengan wang sendiri .........

    Nak Buat tuntutan atas perbelanjaan .........

    Ahli mohon sedikit bantuan untuk pergi ujian sijil di maki hamun ....

    SAya DATUK ,,,,,,,, jadi GURU GILA KAH ?

    Saya dah lama siapkan BAHTERA ..... murid kesayangan ........

    yang baru ... baru menyedari sewaktu zaman PATRIA (Mantan YDP N9) keinginan dan hasrat serta perangai MAIDEEN ingin menjadi GURU .

    ReplyDelete
  67. Ramai tahu, cuma ahli2 baru bakal barua depa saja yang tahu...

    ReplyDelete
  68. ayam jantan betui si rosman ni..... berkokoh heboh sekampung yg maiden keliling msia belanja duit sendiri masa kes 1993..... emmm itu arahan kerana jawatan dia sah masa tu...... dia sorang ke keliling msia? org lain pun ada juga tapi atas tugas lain dari guru..... Jgnlah dok heboh sangat bro...pasal maiden belanja uit utk persatuan konon.... Habis tu belanja lawyer hampir 90 ribu tu pd masa tu.... sapa bayar? maiden ka? sekupang pun dia tak bagi........ bangunan cekak tu sapa yg usaha selamatkan..... maiden? olin? hehehehe.... depa tu gebang padai la.........

    simaiden ni suka keliling msia ni sebab kempen nak jadi guru satu hari nanti bila pak ak tak dak..... tapi dasar keling memang tak sabaq..... pak ak hidup lagi dia dah desak....... last pasai meluat pak ak pun bagi juga macam mat radzi dulu......

    La ni macam ni la...... cuba cek betui2 apa maiden sumbang pada persatuan yg tak menguntungkan dia????? ramai ahli sumbang dan beli harta utk psscm tapi tak heboh.... siap ada yg bagi rumah dan tanah utk kegunaan kelas silat..... termasuk lah guru kita, bagi guna rumah tanah/harta dia psscm pakai.... apa macam? kita suruh maiden buka kelas kat kemensah...kat rumah dia... tak payah persatuan susah2 nak sewa bangunan......

    maiden oh maiden...... org buta hati je yg terperdaya dengan keling ni...... nasib baik la guru pesan sungguh2 kat kami pasai keling ni....

    ReplyDelete
  69. kah..kah..kahh...semua dah karam pasai kapai dah nak bocor,apa lagi lintang pukang la si khadam-khadam dan para pencacai pengangkat najis sekalian,sikit lagi tinggai nak pecah jer,sikit jer lagi hehehe nantikan.edisi semasa berita "kapai pecah" masa ni aku nak tengok yang dok pandai sgt becakap tu keh.keh.keh..
    -SALING-

    ReplyDelete
  70. BAHTERA PENYELAMAT.

    kalau ikut riwayat nabi nuh, yg ikut dalam bahtera baginda bukan manusia saja. ada makhluk dicipta utk makan najis dalam bahtera tu...

    ReplyDelete
  71. buat program di TV 3 pun...keling tu claim 10K pasal dia kata ada bagi kat TV3 untuk keluar cerita....

    ReplyDelete
  72. buat projek kalau tak de untung si keling ni mana nak buat.....aku tahu sangat perangai keling tu...konon lah kata"saya dok buat ni bukan pasal duit...".
    ...sebenarnya perangai keling dlm persatuan ni sama je mcm dia mengambil alih perniagaan bapak mentua...ambil anak dapat tumpang segala yg ada pd mentua...
    olin pun hanyut...gigit jari

    ReplyDelete
  73. Malang melayu dlm persatuan PSSCM ini ..akan di label sebagai pengkhianat bangsa melayu bila mana mengangkat bukan melayu sebagai ketua mereka...anak cucu cicit akan mencerca dan akan di tanya oleh Rasul depa kenapa ..?

    ReplyDelete
  74. siapa yang boleh menjatuhkan martabat satu2 bangsa?

    Bangsa itu sendiri yang merendahkan martabat sesuatu bangsa itu.

    ReplyDelete
  75. ha ha ha ....... untung untung untung ......... kata kata mantan UIAM yang dok pertahan DATUK ......

    One stop center .......
    1. baju silat (uniform)
    2. Vest
    3. Butang Baju Melayu
    4. Baju Melayu Blue Black
    5. Capal
    6. Batik Cekak
    7. Track suit dan Track Bottom
    8. Songket Cekak
    9. Blazer
    10. Pasar Mini .....
    11. Singkap
    12. Jubah Konvo ...

    ReplyDelete
  76. ini semua bisnes punya cerita laaaa...

    ReplyDelete
  77. Memanglah bisnes punya cerita...
    Yang penohnya kantong sendiri ...
    Berniaga Orang lagi untung dari berniaga untaa !!!!!! Wow .....

    ReplyDelete
  78. Siapa kena jual lepas ni.
    LPT dan YDP Caw semua dah kena beli, biasa dan kena beli ni lepas tu kena jual pulak la.

    ReplyDelete
  79. Drpd kita buat puak depa tu kenyang dgn kutukan kita, baik kita wujudkan persatuan baru. Kita bersatu betui2 dan kita perjuangkan bangsa Melayu...jangan ambil langsung bangsa lain...nnt wat rosak perjuangan kita pulak.
    Tapi...siapa yang boleh jadi Guru...YM Guru Utama masih tak sihat...korang ada cadangan tak?

    ~org Baru~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasaipa budak tu bangga sangat dengan keling tu? Dia keling jugak ka?
      Kesemuanya ada LAILAHAILLALLAH. Yang kata "Agama Aku" tu agama apa pulak?

      Maka bertengkarlah Panglima atau Bakal-bakal Panglima Cekak.

      1. Diangkat keling jadi Guru Utama.
      Awat? Dah tak ada Melayu ka? Tak ada orang-orang lama ka?
      Cerita ni dah lama. Tapi ramai persilat bukan cekak yang kehairanan.
      2. Kalau Tuan Md Radhi boleh dijatuhkan, keling tu tak boleh ka?

      Perkara perpecahan juga wujud dalam persatuan lain. Teakwondo, Sendeng, Gayong maupun silat-silat kampung. Tapi tak pernah lagi terjumpa tulisan yang mengutuk dan menghina orang-orang lama atau guru-guru tua seperti Cekak atau Cekak Hanafi.

      Tak setuju dengan mamak tu dan sebagai tanda protes, kalau tubuhkan Persatuan Cekak lain, mungkin "Panglima" sangat. Tubuhkan je kelab beladiri yang mengajarkan Silat Cekak sebagai pelajaran. Lantik guru-guru tua sebagai penaung tak kira samada dari Cekak atau Cekak Hanafi.
      Sanad boleh je dapat. Lagipun silibus Cekak bukannya makan masa bertahun-tahun.

      - CEKAK SEPARUH JALAN.

      Delete
  80. 9 Jenis Anak Syaitan

    Umar al-Khattab r.a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan:
    1. Zalituun - Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.
    2. Wathiin - Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.
    3. A'awan - Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
    4. Haffaf - Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).
    5. Murrah - Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.
    6. MASUUD - DUDUK DI BIBIR MULUT MANUSIA SUPAYA MELAHIRKAN FITNAH, GOSIP, UMPATAN DAN APA SAHAJA PENYAKIT YANG MULA DARI KATA-KATA MULUT.
    7. Daasim - Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).
    8. Walahaan - Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.
    9. Lakhuus - Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

    Ni aku petik dari post kat syok.org utk renungan bersama...so berhati-hatilah...

    ReplyDelete
  81. MELAYU KHIANAT MELAYU.

    ReplyDelete
  82. saithu maideen al-A'awan (setan nombor 3 tu) hehehe sesuai tak agak2 ni.-ERTI-

    ReplyDelete
  83. Roslin Al-Masuud...sebab mulut olinlah mcm2 jadi dalam PSSCM.

    ReplyDelete
  84. Zalituun plak untuk syeikh ostat al-ziad pasai dia selalu dok kat maaroz hasut org suh beli baju keling.hehehe
    -ERTI-

    ReplyDelete
  85. teringat cita sal ziad serta isteri bergaduh kat jalan semarak ngan mat rempit .......

    maideen bila dapat tahu cita tersebut ....

    ha ha ha ........ naib presiden psscm ....

    ziad ngan isteri telan ayak liur jeeee lahhhh

    ReplyDelete
  86. apa cerita budak2 abg rosman berpecah belah?
    ada yang menghilang dalam diam,
    ada yang meragui dengan pimpinan Dato Maideen,
    ada yang letak jawatan dibawah jabatan penerangan,dll.

    ReplyDelete
  87. Depa lupa pesan Al Marhum Ustaz
    KALAU MULA PON DAH TAK BETUI HUJUNG HUJUNG DIA JADI TAK BETUI LA ....

    ReplyDelete
  88. betul tu spy lama....

    ReplyDelete
  89. Hello Mr Gestapo Long time tak dengaq habag
    pekena sup kat bawah jambatan lagi ka . saya masih kat mamak mee tu tengok gusti ( jln pasar)

    ReplyDelete
  90. Ziad Omar: maka kami tidak hanya menunggu malah terus berusaha demi mencapai segala yang kami niat@hajatkan

    "sesungguhnya setiap segala perbuatan itu dimulai dengan niat,
    dan sesungguhnya setiap yang kamu lakukan adalah berdasarkan apa2 yang telah kamu niatkan".........
    Monday at 2:00pm · Like

    aku bersetuju dgn itu ziad maka renung2lah apa yg telah keling itu lakukan kini adalah berdasar dari niat beliau sejak dari dulu lagi...

    makanya ziad benarlah kata2 kami selama ini bahawa Latuk itu memang telah berniat sejak dari dulu ,jadinya beliau berusaha mengejar takdir mencapai niatnya untuk menjadi guru silat dan presiden persatuan ini.

    orang keling kan cakap pusing2.."saya tak de niat atau cita2 jadi guru.." itu yg selalu dia cakap..last2 melayu yg ada dlm persatuan melayu ini angguk2...
    Monday at 5:05pm · Like

    ReplyDelete
  91. spy lama: lepak situ lg ka!!! org sudah pi jauh daaaa...

    ReplyDelete
  92. melayu selamatkan lah melayu..bangsa lain hanya mengharap kita terus kecelaruan

    ReplyDelete
  93. kenyataan seorang lagi pengikut Datuk Saithu Maideen Katharisa di Facebook.

    Azizul Bahari December 31, 2010 at 10:41pm
    Report
    Hang ni mcm puki..... Takda keje lain ke.... Elok hang ni jd babi tak pun jadi anjing... Yg hang susah sangat apesal tak suka jgn kaco org..... Yg hang sakit hati ngape....

    ReplyDelete
  94. perangai keling2 lah tu..ketua depa kan darah keling...apa nak heran cuma kasihan

    ReplyDelete
  95. Azizul a/l katharisaJanuary 3, 2011 at 2:40 AM

    Azizul Bahari, azizul naim, azizul azim.

    ReplyDelete
  96. Azizul Bahari Bin Abd. Mutalib,
    - Ketua Belia (JKKB) Kampung Sungai Kamin dan Kampung Ulu Kalong dekat Ulu Yam.
    - Bekas pelajar Politeknik Shah Alam.
    - Kerja di JKR Hulu Selangor.

    ReplyDelete
  97. emm ni mesti anak buah si rosman..... ala ala samseng la tu.....

    ReplyDelete
  98. anak buah rosman yang dah tak dapat diselamatkan lagi.

    ReplyDelete
  99. dia tak sedar dia tu kakitangan awam. Kerja kerajaan.

    ReplyDelete
  100. Cayalah ZAIM..
    br lah LELAKI..
    berani menunjukkan wajah yg sbenar..
    wajah yg diciptakan ALLAH S.W.T demi menegakkan kebenaran..
    wa salute sama lu beb..
    xde la pakai pic org lain kerana TAKUT org tau diri tu sapa..

    ReplyDelete
  101. As salam.

    Nk bg idea bleh? Ape kate dr ckp mcm2 pasal datuk hj maidin, baik p bunuh dia. Pastu lantik guru yg baru. Kalau betol datuk hj maidin tu bkn guru yg sebenar senang je la nk kasi hantam kan. Almaklumla yg kt sni suma bunyi hebat2.
    Apa lg, p la try bunuh. setel masalah korg kn

    Sekian. As salam

    ReplyDelete
  102. Patutnya kamu semua (yang boikot PSSCM/Maideen)pergi sertai Silat Chekak Papan Sekeping.Sebab Guru dia kelahiran Kedah,ada Lading dari Almarhum Ustaz,Orang Melayu,Perjuangan Melayu Tulen..lagi apa,semuanya Asli la..bak kata depa lah.ha lupa..dapat mandat dari Pak Ak la apa la...pi lah..pi lah...pi lah...kata nak yang alip sod lam ya..hahahaha.

    -Si Pemalu.

    ReplyDelete
  103. Dulu jurulatih aku semua kata geng 86 tu tak betul lah..Cekak Hanafi tu guru dia lompat pagar lah..Cekak Malaysia Original lah..lagi apa,semua lah yang buruk pasal 2 Group ni..Hari ni,mereka boikot PSSCM tapi sokong/sependapat pula dengan keduanya..alamak,cerita pasal orang...korang pun sama lah..

    ReplyDelete
  104. Nak sama macam Almarhum Ustaz Hanafi..
    pecahlah kepada Cekak Hanafi..

    Nak sama macam Almarhum Ustaz Ishak..
    pecahlah kepada Chekak Papan Sekeping..

    Takkan lah Almarhum Tuan Hj Ishak Itam seorang penakut,hinggakan timbul perkataan TERPAKSA beri pada Maideen..

    Takkan lah Almarhum jua tidak tahu,dia juga akan bertanggungjawab andai menyerahkan kepimpinannya kepada yang salah..

    Tidak akan...Tidak akan,jadi kesemua ini dirancang untuk jatuhkan kepimpinan PSSCM sedia ada,mereka sengaja terbitkan isu isu yang tidak relevan..

    Semua ketidakpuashatian adalah dari cerita dulu-dulu,20 tahun sudah..orang ini tak betullah,guru dia lari kena kejar la..apa lah,dia biadap lah..

    Patutkah kita tuduh dan tuduh,dalam tempoh 15-20 tahun itu tahukah kita proses apa dia alami..

    andai dia lalui proses yang berubah kepada kebaikan,takut menjadi berani,seram kepada yakin...

    Perhatikan lah..semua isu ini bersifat peribadi.
    Bertahan di dalam Kepimpinan PSSCM Sedia ada..
    Jaga hati agar tidak mudah perasan...orang cepat perasan ni,kalau tak dapat apa yang dihajati,mula lah kata itu ini...

    ReplyDelete
  105. Pasaipa budak tu bangga sangat dengan keling tu? Dia keling jugak ka?
    Kesemuanya ada LAILAHAILLALLAH. Yang kata "Agama Aku" tu agama apa pulak?

    Maka bertengkarlah Panglima atau Bakal-bakal Panglima Cekak.

    1. Diangkat keling jadi Guru Utama.
    Awat? Dah tak ada Melayu ka? Tak ada orang-orang lama ka?
    Cerita ni dah lama. Tapi ramai persilat bukan cekak yang kehairanan.
    2. Kalau Tuan Md Radhi boleh dijatuhkan, keling tu tak boleh ka?

    Perkara perpecahan juga wujud dalam persatuan lain. Teakwondo, Sendeng, Gayong maupun silat-silat kampung. Tapi tak pernah lagi terjumpa tulisan yang mengutuk dan menghina orang-orang lama atau guru-guru tua seperti Cekak atau Cekak Hanafi.

    Tak setuju dengan mamak tu dan sebagai tanda protes, kalau tubuhkan Persatuan Cekak lain, mungkin "Panglima" sangat. Tubuhkan je kelab beladiri yang mengajarkan Silat Cekak sebagai pelajaran. Lantik guru-guru tua sebagai penaung tak kira samada dari Cekak atau Cekak Hanafi.
    Sanad boleh je dapat. Lagipun silibus Cekak bukannya makan masa bertahun-tahun.

    - CEKAK SEPARUH JALAN.

    ReplyDelete